Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Śr maja 23, 2018 7:24 am



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Uczciwość wobec sprzedawcy 
Autor Wiadomość
Milczek
Milczek

Dołączył(a): So paź 07, 2017 7:45 pm
Posty: 14
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Uczciwość wobec sprzedawcy
Szczęść Boże.
Otóż uległa awarii karta graficzna w moim komputerze. Jako, że mam kawałek do miejsca, gdzie kupowałem komputer postanowiłem dać go do serwisu w okolicy, aby w razie, gdyby okazało się, że to problem do rozwiązania nie musieć wysyłać jej na gwarancję (jechać + czekać). Kiedyś bawiłem się w podkręcanie tej karty (tylko nie jestem pewny, czy potem używałem komputera na tych ustawieniach, czy powróciłem do normalnych oraz czy zrobiłem wszystko ok) i powiedziałem sprzedawcy (bo okazało się jednak, że trzeba na gwarancję, więc zawiozłem), że podkręcałem procesor w programie, ale tak na prawdę nie było sensu tego robić. Po powrocie przypomniało mi się, że miałem 1,5 roku temu problemy z tą kartą i gdzieś CHYBA wtedy podkręcałem ją, ale nie wiem, czy te problemy były po podkręceniu czy przed. Z resztą od tamtej pory (naprawienia się tych problemów) już tak dużych problemów nie miałem, aż do teraz (tylko tutaj w ogóle wystąpił inny problem). Mówiłem serwisantowi (temu, co najpierw oddałem komputer, żeby nie musieć jechać), że kręciłem kartę, ale on mówił, żebym się tym nie chwalił specjalnie. Zapytałem, czy serwis to wychwyci, a on powiedział, że może, ale nie musi (zależy od umiejętności osoby sprawdzającej). Nie wspomniałem jednak o tej sytuacji, że nie mam pewności, czy problemy występowały przed czy po kręceniu (w ogóle o tych problemach nie wspomniałem, bo to było 1,5 roku temu i po prostu nie pamiętałem). I tutaj pytanie - muszę dzwonić do sprzedawcy i mówić, że miałem problemy i nie jestem pewny, czy z mojej winy czy nie, czy po prostu dać mu to wysłać do hurtowni, a oni pewnie na serwis producenta i jak mi naprawią, albo dadzą nową, to wtedy moja korzyść? Bo powiedzmy sobie szczerze, jeśli nie będą chcieli mi tego przyjąć (bo czasami tak serwisy chyba robią, żeby po prostu nie przyjąć), to wtedy każde moje słowo, to może być dla nich pretekst, aby reklamację odrzucić. Co mam zrobić, żeby było dobrze?


Wt gru 19, 2017 8:59 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Cz cze 21, 2012 4:15 pm
Posty: 3495
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Uczciwość wobec sprzedawcy
Po pierwsze przed napisaniem, zastanowić się nad treścią i formą, bo w pierwszej chwili miałem ochotę to wyciachać. Strasznie zagmatwany tekst do prostej sytuacji.
Czyli - popsuła Ci się karta graficzna. Tak?
Kiedyś eksperymentowałeś z "podkręcaniem" jej, podejrzewasz, że to może być przyczyna. Tak?
Tak w zasadzie to nie pamiętasz, czy jak kiedyś były problemy to przed czy po podkręceniu. Tak?
Chcesz być uczciwy, ale nie chcesz się "podłożyć", jakby się okazało że to nie była to Twoja wina że się popsuła?

Prześlij do serwisu z informacją, że popsuta (nie jesteś fachowcem i nie jesteś zobowiązany do diagnozowania usterki). Jeśli z powodu przegrzania - podkręcania? - fachowcy zauważą, że pewne elementy ucierpiały przez temperaturę. Jeśli tak by było - to hm.. nie naprawią (wymienią) gwarancyjnie. Jeśli to byłby inny powód - być może naprawią lub wymienią.
Oni najpierw będą szukać powodów by być na nie (z naprawą/wymianą). Zostaw to im - to ich praca.

_________________
"Bo myśli moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana." Iz 55


Wt gru 19, 2017 9:21 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek

Dołączył(a): So paź 07, 2017 7:45 pm
Posty: 14
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Uczciwość wobec sprzedawcy
Na pewno podkręcałem wtedy procesor i pamiętam, że też sobie chciałem trochę posprawdzać, jak to wygląda z kartą, ale nie mam nawet pewności, czy grałem na tych ustawieniach oraz czy nawet ostro podkręcałem. Generalnie moja nerwicowa natura podrzuca mi "lepiej przyznać się na swoją niekorzyść (tak na zaś), niżby miało się okazać, że kogoś oszukałeś". Ale generalnie jest bardzo duża szansa, że podkręcanie miało miejsce przed, albo między problemami. Natomiast potem sobie normalnie używałem komputera (bo już mi przeszło parcie na to, aby komputer był idealny. Co prawda zauważałem pewne problemy (np. późniejsze doczytywanie się tekstur), ale chyba je potraktowałem na zasadzie, że tak po prostu jest i to normalne (chociaż np. przycinki w grach wydawały mi się nienormalne). Karta była testowana w serwisie i nie było mowy, że jest spalona czy coś, aczkolwiek rozkręcana nie była, bo wtedy plomba byłaby zdjęta. Też nie wiem jak z gwarancją, bo chyba jest tak, że się traci gwarancję za kręcenia, ale z drugiej strony po co program do kręcenia karty na płycie od producenta tej karty?
Po prostu mam taką obawę, że coś mogłem ja zepsuć i gdy nie powiem WSZYSTKIEGO, co źle zrobiłem (np. podkręcenie karty i wystąpienie problemów w tym czasie), to wówczas serwis nie sprawdzi karty pod tym kątem, albo uzna, że to widocznie wada fabryczna (bo nie będzie miał podejrzeń do klienta) i w efekcie oszukam firmę na grubą kasę.


Wt gru 19, 2017 9:52 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Cz cze 21, 2012 4:15 pm
Posty: 3495
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Uczciwość wobec sprzedawcy
Jak jest dołączony firmowy specjalny program do podkręcania, to sądzę, że jest to "dozwolone" przez producenta. Tak więc Twoje podkręcanie niekoniecznie mogło mieć wpływ na kondycję tej karty. Co za tym idzie, jak mówię - prześlij tą kartę do serwisu, z adnotacją "popsute" i niech oni się martwią, czy przyjąć jako naprawę gwarancyjną, czy odrzucić - bo była wina użytkownika.

_________________
"Bo myśli moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana." Iz 55


Śr gru 20, 2017 12:34 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek

Dołączył(a): So paź 07, 2017 7:45 pm
Posty: 14
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Uczciwość wobec sprzedawcy
Generalnie myślę, że sprzedawca i tak nie napisałby informacji o tym, że np. coś było nie tak użytkowane, gdyż trochę po znajomości u niego kupowałem, więc pewnie nie chciałby mi narobić problemów. Generalnie też odłączałem zasilanie od komputera przyciskiem (co mogło uszkodzić kartę, ale nie koniecznie, bo najwięcej od tego padają dyski). Powiedziałem o tym sprzedawcy, ale on powiedział, że myśli, że to raczej nie od tego. Natomiast ja sobie tak myślę, czy nie powinienem mu powiedzieć, żeby to napisał producentowi, zamiast patrzyć, czy sam to zrobi czy nie, licząc na to, że skorzystam? Nie grzeszę w ten sposób?


Śr gru 20, 2017 5:01 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek

Dołączył(a): Wt wrz 12, 2017 2:42 am
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Uczciwość wobec sprzedawcy
Wyślij ja do producenta - jeśli jest na gwarancji.
NIe martw sie o nic. Oczywiście większość firm na świecie na wpisane druczkiem drobnym że wszelakie podkręcanie "overclocking" unicestwia twoja gwarancje. Ma tak np ADM (Ryzen) który wszyscy podkręcaja - w końcu to edycja Black - do podkręcania.
Nie mniej jednak z doświadczenia wiem że zazwyczaj i tak karte wymienia bo jesli chodzi o karty graficzne - niemożliwe jest w 100% stwierdzic że przegrzanie nastąpiło w wyniku overclocking - podciągania - często felerny jest cały układ chłodzenia karty - np - z czasem pasta pod chipem sie rozkłada chemicznie i nie przewodzi ciepła - psuje sie wiatrak (fan) - czy nawet sam metalowy układ króry ma przewodzic ciepło nie działa zbyt efektownie . Nie wiesz do końca czy czy przez to podkręcanie sie popsuła czy przez defekt fabryczny - wyślij ja do producenta.
KKażda szanująca sie firma wymieni taka kartę. Ja obstawiam na XFX!!! Zawsze klijent na 1 miejscu a i podkrecac smiało mozna bez defektów !


Cz lut 22, 2018 4:12 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn cze 13, 2011 6:22 pm
Posty: 3033
Lokalizacja: podkarpackie
Płeć: kobieta
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Uczciwość wobec sprzedawcy
Radek100 napisał(a):
Generalnie myślę, że sprzedawca i tak nie napisałby informacji o tym, że np. coś było nie tak użytkowane, gdyż trochę po znajomości u niego kupowałem, więc pewnie nie chciałby mi narobić problemów. Generalnie też odłączałem zasilanie od komputera przyciskiem (co mogło uszkodzić kartę, ale nie koniecznie, bo najwięcej od tego padają dyski). Powiedziałem o tym sprzedawcy, ale on powiedział, że myśli, że to raczej nie od tego. Natomiast ja sobie tak myślę, czy nie powinienem mu powiedzieć, żeby to napisał producentowi, zamiast patrzyć, czy sam to zrobi czy nie, licząc na to, że skorzystam? Nie grzeszę w ten sposób?


O ile zrozumiałam, uczciwie powiedziałeś co robiłeś, więc nie szukałabym drugiego dna, w stylu co; "by było gdyby": chat:
Nie martw się, producent ma ludzi od sprawdzania, czy usterka podlega naprawie gwarancyjnej, czy nie. :chat:
Nie mówimy lekarzowi jaka choroba u nas wystąpiła, za to dokładnie opisujemy mu; jakie są objawy i od kiedy, po czym on nas bada i stawia diagnozę.

_________________
Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą


Pt lut 23, 2018 8:46 am
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL