Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Śr paź 21, 2020 6:14 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
 Obraz Boga - chrześcijaństwo 
Autor Wiadomość
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Pn kwi 29, 2002 11:42 pm
Posty: 536
Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
PeterW napisał(a):
A o Tym fragmencie zapomniałeś?

12 Oto przyjdę niebawem,
a moja zapłata jest ze mną,
by tak każdemu odpłacić, jaka jest jego praca.
13 Jam Alfa i Omega,
Pierwszy i Ostatni,
Początek i Koniec.


Przecież to Chrystus przyjdzie na Koniec Świata!

Tak, jednak nie możesz przeoczyć fragmentów:
Obj 1:8 Ja jestem Alfa i Omega, mówi Pan Bóg, Który jest, Który był i Który przychodzi, Wszechmogący.
Obj 4:8 Cztery Istoty żyjące – a każda z nich ma po sześć skrzydeł – dokoła i wewnątrz są pełne oczu, i bez wytchnienia mówią dniem i nocą: Święty, Święty, Święty, Pan Bóg wszechmogący, Który był i Który jest, i Który przychodzi.
A także, w związku z przyjściem:
Ml 3:1 Oto Ja wyślę anioła mego, aby przygotował drogę przede Mną, a potem nagle przybędzie do swej świątyni Pan, którego wy oczekujecie, i Anioł Przymierza, którego pragniecie. Oto nadejdzie, mówi Pan Zastępów.

Mając zaś na uwadze słowa Jezusa, że:
J 5:30 Ja sam z siebie nic czynić nie mogę. Sądzę tak, jak słyszę, a sąd mój jest sprawiedliwy; szukam bowiem nie własnej woli, lecz woli Tego, który Mnie posłał.
jak i:
J 14:10 Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. To Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł.
Musisz zweryfikować tezę o wyłączności działania Syna w kwestii “przyjścia”, "działania" czy “sądu”.
PeterW napisał(a):
Eli napisał(a):
Tak, lecz nie Bogiem Najwyższym
Acha.. Czyli mamy wielu Bogów/bogów. Jeden Najwyższy i kilku mniej Wyższych.. Czyli co? Zeus, Apollo, Hermes itd?

Mamy Ojca i Syna, który nie dokonawszy zamachu na tron i równość z Ojcem (Flp 2:6) nie jest Ojcu równy. Nie jest więc Bogiem Najwyższym.


Cz paź 15, 2020 4:08 pm
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Pn kwi 29, 2002 11:42 pm
Posty: 536
Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Yarpen Zirgin napisał(a):
To w końcu jak to jest? Na któreś z moich pytań udzieliłaś odpowiedzi niezgodnej z Twoimi przekonaniami. Na to, w którym pytałem o Bóstwo Chrystusa, czy to odnośnie liczby wszystkich Bogów, w których wierzysz (bez podziału na "Najwyższych" i pomniejszych)?

Wierzę w jednego Boga, Boga Najwyższego
sahcim napisał(a):
Jedyna w swoim rodzaju...

To znaczy?
Cytuj:
a co do wyjaśniania, to czy ja doczekam się w końcu twojego wyjaśnienia(odpowiedzi) czy natura boska Słowa jest naturą boską Najwyższego czy naturą boską innego pochodzenia ? czy dalej będziesz udawał, że pytania nie ma...

Odpowiem gdy sprecyzujesz jaka jest natura Boga Najwyższego. Nie znając szczegółów nie mogę stwierdzić: tak, czy inaczej.
Jockey napisał(a):
To zdecyduj się bo jedno zdanie przeczy drugiemu

Jestem zdecydowany: wierzę w jednego Boga, Boga Najwyższego.


Cz paź 15, 2020 4:36 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11038
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Eli napisał(a):
sahcim napisał(a):
Jedyna w swoim rodzaju...

To znaczy?
To znaczy taka, której nie posiada żadna istota stworzona i podtrzymywana w istnieniu Słowem Jego Potęgi...
Cytuj:
Odpowiem gdy sprecyzujesz jaka jest natura Boga Najwyższego. Nie znając szczegółów nie mogę stwierdzić: tak, czy inaczej.
Liczę więc, że teraz dotrzymasz słowa...

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Cz paź 15, 2020 4:45 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 278
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
sahcim napisał(a):
Eli napisał(a):
sahcim napisał(a):
Taka sama jak natura Słowa, które w Nim było (J 1:1), tzn boska..
"Taka sama" to znaczy jaka? Więcej szczegółów bo "taka sama" niczego nie wyjaśnia.
Jedyna w swoim rodzaju...a co do wyjaśniania, to czy ja doczekam się w końcu twojego wyjaśnienia(odpowiedzi) czy natura boska Słowa jest naturą boską Najwyższego czy naturą boską innego pochodzenia ? czy dalej będziesz udawał, że pytania nie ma...


Z tego co ja pamiętam, to w Gal.4:8 czytamy, że w czasach, gdy ci, nie znali theon, to niemniej służyli theois. Przy czym stali się niewolnikami tois fysei me usin theois. To znaczy służyli takim thesois, "dla(z) natury" nie będących theois. Tak to w czasach swojej niewiedzy dosł.nie znając theon, służyli takim theois, którzy nie byli nimi z natury. Niemniej teraz znacie theon, przy czym to oni[my] jesteśmy przez niego poznani.
I co ważne w Gal.3:20 czytamy, że "jest jeden". Przy tym np. w 1 Tym.1:17, czy 6:15 jest On nazwany monos theos. W jakim sensie? W sensie "właściwości istotowej" i z tej przyczyny, z tego powodu, tylko Jemu samemu należy się cześć i chwała. Tak czy inaczej chrześcijanie pomiędzy niewierzącymi głosili wiarę w jedynego. Przy czym wydaje się, że częściej w nowotestamentowych sprawozdaniach niż okr. monos theos, mamy heis theos. Oba określenia oznaczają, że theos jest jedyny, obok którego nie ma innego. I co ważne w dyskusji, samo w sobie heis tj. nie jedyny, tylko j e d e n, zaprzecza jego trójjedyności, ponieważ oznacza, ze nie ma w theos, żadnej r ó ż n i c y i wielości.. Brakuje, nie ma w theos, żadnej różnicy i w i e l o ś c i. I trzeba szukać wymyślnych rozwiązań, żeby zaprzeczyć, tej oczywistej prawdzie, tej oczywistości. Tak to w istocie można być theos z natury[physei], ewentualnie nie. I pewne jest, że chrześcijanie szerzyli żydowski monoteizm. Nie znam wersetu, który o [synu] mówi jako theos, z natury. Jako tego, który posiada naturę theos z posiadanego stanu, urodzenia, jako istotę swego istnienia. tj. jako f y s e i. Proszę pokazać miejsce, które ukazywały by [syna] jako posiadającego naturę theos, gr. fysei. Dyskusja na temat, jego posiadania, czy nie natury gr. fysei theos w dużym stopniu zniknie, gdy ukażecie miejsca mówiące o posiadaniu przez niego takiej samej natury, co theos. Przecież w Gal.4:8 czytamy, że jeśli nawet istnieją theos, którzy za takich uchodzą, a "którzy w rzeczywistości nie istnieją" B.T wyd.II. Poprawniej," którzy w rzeczywistości nie są theois". A theos ze swej natury jest "monos" z powodu swej właściwości istotowej. I to oznacza, ze nie ma obok Niego nikogo i nikogo mu podobnego, równego. Jest też theis, to znaczy nie ma w nim samym różnicy i wielości. Do istnienia takiego theois przekonywali innych pierwsi chrześcijanie szerząc żydowski monoteizm. I jeśli to możliwe proszę o odnoszenie się do ujawnienia nieprawdy w znaczeniu, podanych gr. okr. theos,[monos i heis], które znaczą według mnie , co wyjaśniłem i ukazują theos , jako takiego, jak napisałem.


Cz paź 15, 2020 4:56 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18885
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Eli napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
To w końcu jak to jest? Na któreś z moich pytań udzieliłaś odpowiedzi niezgodnej z Twoimi przekonaniami. Na to, w którym pytałem o Bóstwo Chrystusa, czy to odnośnie liczby wszystkich Bogów, w których wierzysz (bez podziału na "Najwyższych" i pomniejszych)?

Wierzę w jednego Boga, Boga Najwyższego

Czyli skłamałeś kiedy wyznałaś wiarę w to, że Chrystus jest Bogiem. Jaki był cel tej próby wprowadzenia nas w błąd? Sądziłeś, że nikt nie zauważy, że zaprzeczasz sam sobie?


Cz paź 15, 2020 5:06 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11038
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
sahcim napisał(a):
Eli napisał(a):
"Taka sama" to znaczy jaka? Więcej szczegółów bo "taka sama" niczego nie wyjaśnia.
Jedyna w swoim rodzaju...a co do wyjaśniania, to czy ja doczekam się w końcu twojego wyjaśnienia(odpowiedzi) czy natura boska Słowa jest naturą boską Najwyższego czy naturą boską innego pochodzenia ? czy dalej będziesz udawał, że pytania nie ma...
Z tego co ja pamiętam
a z tego co ja, to rozmawiamy tu

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Cz paź 15, 2020 5:33 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11038
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Nie znam wersetu, który o [synu] mówi jako theos, z natury. Jako tego, który posiada naturę theos z posiadanego stanu, urodzenia, jako istotę swego istnienia. tj. jako f y s e i.
Znasz, znasz...nie udaj nieuka

__ theon oudeis heoraken popote monogenes theos ho on eis ton kolpon tou patros ekeinos exegesato

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Cz paź 15, 2020 6:58 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18885
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Zna, ale go nie widzi. Tak działają klapki nałożone na oczy każdemu świadkowi Jehowy przez Ciało Kierownicze, że nie pozwalają dostrzec faktów, w tym fragmentów w Biblii, które obalają tezy lub nauki ŚJ. Dlatego robertson, nawet jak mu palcem pokażesz w tekście greckim coś, co zaprzecza jego tezom, to nie będzie na to zwracał uwagi, tylko dalej będzie lał wodę i odwracał kota ogonem.


Cz paź 15, 2020 7:07 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 278
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Rozumiem, że nie masz wiedzy n a temat greki. Sensu rodzajnika, i tego, czym on jest przy theos, i czym jest theos bez niego. Widzę też, że nic, a nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem. Nic z tego co napisałem, nie jest nie prawdą, tylko dlatego, że jej nie uznajesz.
W grece rodzajnik używany był, i jest i wskazuje, że wtedy, gdy jest używany idzie o konkretną osobę. I gdy np. Jana 6:70 czytamy wypowiedź:...wybrałem was dwunastu, a jeden z was jest diabłemB.?T wyd.II W gr. mamy diabolos. W tym miejscu mamy to słowo bez rodzajnika i dosł. ozn. oszczercą. Nieco dalej w 8:44 przed diabolu mamy rodzajnik. W pierwszym oczywiste jest, że chociaż czytamy:jeden z was j e s t..." to wiemy, że nie jest nim dosłownie. I poświadcza to m.in brak rodzajnika. W drugim jego obecność potwierdza. Jeżeli według ciebie rodzajnik nic nie znaczy, to niepotrzebnie istnieje i niepotrzebnie jest stosowany. Rozumiem też, że według ciebie, nie ma też znaczenia, że odmienia się go przez liczby i przypadki, jak i to, że może mieć odmienny rodzaj. Użycie rodzajnika ma znaczenie, nie zawsze jest jednak używany, ponieważ nie zawsze jest to potrzebne, czy uznane za potrzebne. Wtedy jednak, gdy jak w Jana 1:1 mamy opisaną relację pomiędzy dwiema osobami. Ich wzajemnego stosunku, podobieństw i różnic, jest to istotne. Nawet jego pojawienie się, czy nie, decyduje i wskazuje na istnienie różnicy. Obecność rodzajnika przede theos, oznacza co oznacza, jak i jego brak. Wtedy, gdy czytamy o relacji jednej osoby względem innej. O tym pisałem, ty nie udowodniłeś, że tak nie jest. Pominąłeś to milczeniem. A ignorancja dowodu, to nie dowód przeciw. I jeśli w istocie jak napisał
Włodzimierz Bednarski w ks. W obronie wiary...str.31, samo w sobie brak rodzajnika, nie świadczy o braku właściwości bycia theos, ponieważ mamy takie miejsca. Jego pojawienie się, też tego nie poświadcza. Przecież, jak tam czytamy theos z rodzajnikiem nazwano szatana. Jeśli jednak to samo w sobie nie poświadcza, bycie jego jako theos, to nie poświadcza tego i występowanie "ho theos w wyznaniu niewiernego apostoła:ho kyrios mou kai ho theos mou". Tylko, że w pierwszym wersecie ostatniej ewangelii czytamy o stosunku, więzów dwóch osób. W tym, że jedna jest u gr. pros + również ku innej. logos en pros ton theon. Jedna jest "u", czy skierowana "ku" drugiej. Ona jest ku (ho) theon, a sama jest theos, bez (ho). Wtedy, gdy istnieje taka sytuacja, ma to znaczenie. O tym pisałem, ty pominąłeś to milczeniem. To wszystko na co cię stać. Udowodnij, że nie jest tak, jak napisałem. I tak np. Silvano Fausti w swoim komentarzu przyznaje, że wtedy, gdy pojawia się okr. theos z rodzajnikiem ozn.[ojca]. Wtedy, gdy jest bez, staje się orzecznikiem. [ i jak ty przechodzi nad tym do porządku , ponieważ jest to niewygodne]. W tym przypadku orzeka o podmiocie. I wtedy, gdy odnosi się do osoby, mówi jaki, ktoś jest. np. pilny, pracowity. W przypadku logosu, jeśli theos:"natomiast bez rodzajnika jest orzecznikiem", oznacza to, że logos jest theikos. I oczywiście można przejść nad tym, jakby nic nie znaczyło, nic nie oznaczało. Tak jednak nie jest.
PS. W podanym przez ciebie tekście nie znajduje stwierdzenia odnośnie "natury" theos.


Cz paź 15, 2020 7:32 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 278
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Rozumiem, że nie masz wiedzy n a temat greki. Sensu rodzajnika, i tego, czym on jest przy theos, i czym jest theos bez niego. Widzę też, że nic, a nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem. Nic z tego co napisałem, nie jest nie prawdą, tylko dlatego, że jej nie uznajesz.
W grece rodzajnik używany był, i jest i wskazuje, że wtedy, gdy jest używany idzie o konkretną osobę. I gdy np. Jana 6:70 czytamy wypowiedź:...wybrałem was dwunastu, a jeden z was jest diabłemB.?T wyd.II W gr. mamy diabolos. W tym miejscu mamy to słowo bez rodzajnika i dosł. ozn. oszczercą. Nieco dalej w 8:44 przed diabolu mamy rodzajnik. W pierwszym oczywiste jest, że chociaż czytamy:jeden z was j e s t..." to wiemy, że nie jest nim dosłownie. I poświadcza to m.in brak rodzajnika. W drugim jego obecność potwierdza. Jeżeli według ciebie rodzajnik nic nie znaczy, to niepotrzebnie istnieje i niepotrzebnie jest stosowany. Rozumiem też, że według ciebie, nie ma też znaczenia, że odmienia się go przez liczby i przypadki, jak i to, że może mieć odmienny rodzaj. Użycie rodzajnika ma znaczenie, nie zawsze jest jednak używany, ponieważ nie zawsze jest to potrzebne, czy uznane za potrzebne. Wtedy jednak, gdy jak w Jana 1:1 mamy opisaną relację pomiędzy dwiema osobami. Ich wzajemnego stosunku, podobieństw i różnic, jest to istotne. Nawet jego pojawienie się, czy nie, decyduje i wskazuje na istnienie różnicy. Obecność rodzajnika przede theos, oznacza co oznacza, jak i jego brak. Wtedy, gdy czytamy o relacji jednej osoby względem innej. O tym pisałem, ty nie udowodniłeś, że tak nie jest. Pominąłeś to milczeniem. A ignorancja dowodu, to nie dowód przeciw. I jeśli w istocie jak napisał
Włodzimierz Bednarski w ks. W obronie wiary...str.31, samo w sobie brak rodzajnika, nie świadczy o braku właściwości bycia theos, ponieważ mamy takie miejsca. Jego pojawienie się, też tego nie poświadcza. Przecież, jak tam czytamy theos z rodzajnikiem nazwano szatana. Jeśli jednak to samo w sobie nie poświadcza, bycie jego jako theos, to nie poświadcza tego i występowanie "ho theos w wyznaniu niewiernego apostoła:ho kyrios mou kai ho theos mou". Tylko, że w pierwszym wersecie ostatniej ewangelii czytamy o stosunku, więzów dwóch osób. W tym, że jedna jest u gr. pros + również ku innej. logos en pros ton theon. Jedna jest "u", czy skierowana "ku" drugiej. Ona jest ku (ho) theon, a sama jest theos, bez (ho). Wtedy, gdy istnieje taka sytuacja, ma to znaczenie. O tym pisałem, ty pominąłeś to milczeniem. To wszystko na co cię stać. Udowodnij, że nie jest tak, jak napisałem. I tak np. Silvano Fausti w swoim komentarzu przyznaje, że wtedy, gdy pojawia się okr. theos z rodzajnikiem ozn.[ojca]. Wtedy, gdy jest bez, staje się orzecznikiem. [ i jak ty przechodzi nad tym do porządku , ponieważ jest to niewygodne]. W tym przypadku orzeka o podmiocie. I wtedy, gdy odnosi się do osoby, mówi jaki, ktoś jest. np. pilny, pracowity. W przypadku logosu, jeśli theos:"natomiast bez rodzajnika jest orzecznikiem", oznacza to, że logos jest theikos. I oczywiście można przejść nad tym, jakby nic nie znaczyło, nic nie oznaczało. Tak jednak nie jest.
PS. W podanym przez ciebie tekście nie znajduje stwierdzenia odnośnie "natury" theos.A o samej naturze theos, wiemy, ze jest monos i heis.


Cz paź 15, 2020 7:39 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18885
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Rozumiem, że nie masz wiedzy n a temat greki. Sensu rodzajnika, i tego, czym on jest przy theos, i czym jest theos bez niego.

Z tego wniosek, że św. Jan Ewangelista również tej wiedzy nie miał skoro stosował "ho theos" i "theos" zamiennie zarówno wobec Boga Ojca, jak i Syna Bożego. :D


Cz paź 15, 2020 8:22 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11038
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
PS. W podanym przez ciebie tekście nie znajduje stwierdzenia odnośnie "natury" theos.
Nie ściemniej...masz werset wskazujący na Syna jako tego, który posiada naturę theos z urodzenia.

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Cz paź 15, 2020 8:27 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 18885
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Zapomnij. Nie zobaczy go. Mózg przeprany, więc nie ma co marzyć, aby był zdolny do przyjęcia do wiadomości tego, co nie pokrywa się z nauczaniem Ciała Kierowniczego. Kilka lat temu przekonałem się w bezpośredniej rozmowie jak silne jest to uwarunkowanie: Rozmawiałem w domu ze świadkami Jehowy na temat imion Boga. Ponieważ upierali się, że Bóg ma tylko jedno imię, poprosiłem jedną z tych dwóch osób, aby wzięła Pismo Święte i przeczytała głośno Wj 34,14. Wszystko szło ładnie do chwili, kiedy doszła do fragmentu: "(...) bo Jahwe ma na imię Zazdrosny (...)". Kobieta natychmiast przerwała czytanie i zaczęła powtarzać jak katarynka, że tam chodzi o cechę, a nie o imię. Mimo kilku próśb, aby jednak doczytała wers do końca, nie zrobiła tego. Po prostu nie była zdolna do wypowiedzenia głośno słów, które zaprzeczały temu, co na temat imion Boga podawało Towarzystwo Strażnica.
Tu jest dokładnie to samo.


Cz paź 15, 2020 8:41 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Cz cze 21, 2012 4:15 pm
Posty: 5708
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Eli napisał(a):
Mamy Ojca i Syna, który nie dokonawszy zamachu na tron i równość z Ojcem (Flp 2:6) nie jest Ojcu równy. Nie jest więc Bogiem Najwyższym.


Czyli wierzysz w trzech bogów.. Co to znaczy "niższy" Bóg? Kim taki Bóg jest?

_________________
"Bo myśli moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana." Iz 55


Cz paź 15, 2020 9:13 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 278
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
[quote="sahcim"][quote="robertson"]
Nadal czekam na werset, w którym jest mowa o "naturze theos"[syna]. Znam miejsca, gdzie jest nazwany obrazem, cieniem, odbiciem theos. Nie znam wersetów, które mówią, że posiadał, posiada taką samą naturę co ojciec. Wy widzę, że też ich nie znacie, ponieważ ich nie cytujecie. A pisanie o monoganicznym theos, jako ojcu grzechu, nie ma nic wspólnego z tematem.
Z tej przyczyny proszę o podanie wersetów, które mówią, że [syn i ojciec] jako theos, maja taką samą naturę. Jednakową naturę. Tak to brak podania takich wersetów, uznaję za dowód ich nie istnienia. A to samo przez się wskazuje, że nie posiadał tej samej natury, czy przynajmniej wtedy, gdy był człowiekiem, jej nie miał. O istnieniu theos pozbawionych natury prawdziwego theos, czytamy w Gal.4:8. Jej brak sprawia, że tacy w istocie to nie theos, jeśli nawet tak byli nazywani. Z tej przyczyny samo nazwanie kogokolwiek theos, nawet ho theos, samo w sobie nie świadczy o prawdziwości theos. Na to miano zasługuje tylko ten, kto jest nim z natury. Udowodnienie, że syn posiada naturę theos, czyni prawdopodobnym jego istnienie, jako prawdziwy theos. Ponieważ samo [mianem theos] nazwanie kogokolwiek, tego nie dowodzi.


So paź 17, 2020 11:57 am
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL