Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Wt paź 15, 2019 9:35 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
 Kościół a LD i OOBE 
Autor Wiadomość
Milczek
Milczek

Dołączył(a): N sty 13, 2013 3:31 pm
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Kościół a LD i OOBE
Mam pytanie:
Jaki jest stosunek kościoła katolickiego do świadomego śnienia(LD) oraz "wyjścia z ciała"(OOBE). Szukałem kiedyś po necie informacje na ten temat ale niczego nie znalazłem.


N sty 13, 2013 3:36 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek

Dołączył(a): Wt sty 15, 2013 1:09 pm
Posty: 3
Płeć: kobieta
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Opuszczam swoje cialo-prosze o odpowiedzi...
Witam.
Mam taki dylemat i nie wiem co z nim zrobic.Wczoraj wieczorem probowalam porozmawiac o tym na tutejszym czacie ale ktos nie mial argumentow i mi zabanowal nick.Swoja droga to nie jest metoda na pozyskiwanie wiernych.Osobiscie smieszy mnie kiedy ktos co drugie zdanie wkleja slowa"ja znam najlepiej,ja wiem lepiej...a na konkretne pytanie na ktore nie potrafi odpowiedziec -zartuje albo probuje mi wmowic,ze powinnam sie leczyc:)"nie o racje tu chodzi przeciez.No w kazdym razie nie mnie.Jesli kogos wczoraj urazilam swoimi slowami-przepraszam.

Zaczne moze od tego,ze od roku opuszczam swoje cialo.Na pewno slyszeliscie o ludziach ktorzy doswiadczaja smierci klinicznej i widza wszystko co dzieje sie wokol ich "niezywego"ciala,czesto ludzie ci laduja w tunelu i widza swiatlo.Niektorzy widza czern,smutek,placz...
Mam ów tunel za soba.Po opuszczeniu ciala znalazlam sie w tunelu.Sunelam w nim z nieziemska predkoscia ,na jego koncu bylo swiatlo-czulam,ze jest dobre.Cale doznanie w moim subiektywnym odczuciu bylo piekne i pelne milosci.
Ostatnio po wyjsciu z ciala spotkalam tam swojego przewodnika z ktorym rozmawialam.To wszystko bylo bardziej realne od zycia tutaj na ziemi.Szczerze mowiac jeszcze nigdy w zyciu tak mocno nie czulam,ze JESTEM,ze istnieje... wlasnie tak jak wtedy kiedy pierwszy raz udalo mi sie opuscic cialo.
Moje pytanie brzmi: dlaczego wg wiary katolickiej uwaza sie,ze OOBE (out of body experience) jest zle podczas gdy wielu obenautow beatyfikowano...np ojca Pio?


Wt sty 15, 2013 1:49 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn paź 04, 2010 5:53 pm
Posty: 1374
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Negatywny. Kościół ostrzega przed wszystkimi praktykami okultystycznymi a także całym śmieciem mieszczącym się w zakresie terminu "new age".
Kilka książek napisał o tym np. ks. Posacki. Nawet ostatnio widziałem w księgarni którąś z jego książek (tytułu nie podam, bo nie interesuję się tym, więc i nie czytam).


Wt sty 15, 2013 11:58 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, inne (trynitarny i biblijny)
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
LD nie ma nic wspólnego z okultyzmem. To normalna zdolność którą posiada większość ludzi. Niektórzy przeżywają LD spontanicznie.

Z OOB bym jednak nie eksperymentował. Czytałem wiele relacji i wygląda to tak, jakby dusza opuszczała ciało. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie to, że do ciała może dostać się wtedy inna, niekoniecznie chciana dusza. Ale to tylko moja teoria, bo o żadnym związku pomiędzy oob a opętaniami nie słyszałem.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


Śr sty 16, 2013 12:46 am
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Wt maja 25, 2010 2:13 pm
Posty: 531
Płeć: mężczyzna
wyznanie: bezwyznaniowiec
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Boro napisał(a):
LD nie ma nic wspólnego z okultyzmem. To normalna zdolność którą posiada większość ludzi. Niektórzy przeżywają LD spontanicznie.

Z OOB bym jednak nie eksperymentował. Czytałem wiele relacji i wygląda to tak, jakby dusza opuszczała ciało. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie to, że do ciała może dostać się wtedy inna, niekoniecznie chciana dusza. Ale to tylko moja teoria, bo o żadnym związku pomiędzy oob a opętaniami nie słyszałem.


OMG. Ciemnogrod nadal sie utrzymuje na powierzchni.


Śr sty 16, 2013 7:29 pm
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Śr maja 02, 2012 7:48 am
Posty: 888
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Cóż poza prezentacją własnej miernoty intelektualnej, nieumiejętności poprawnego posługiwania się polszczyzna oraz poza rzecz jasna niemocą rozumową pokazałeś w powyższym, @ramzesie? Czemuż marnujesz swój czas stukając tak bez celu w klawisze, zamiast robić rzeczy pożyteczne?

Świadomy sen to całkowicie naturalne zjawisko polegające tylko na tym, że człowiek przejmuje kontrolę nad swoją podświadomością i może kontrolować rzeczywistość snu. W samym fenomenie nie ma niczego niebezpiecznego czy okultystycznego. Tzw. doświadczenie wyjścia z ciała to już inna historia.


Śr sty 16, 2013 7:57 pm
Zobacz profil
Milczek
Milczek

Dołączył(a): N sty 13, 2013 3:31 pm
Posty: 10
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Cytuj:
Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie to, że do ciała może dostać się wtedy inna, niekoniecznie chciana dusza.

Z tego co wyczytałem na forach to inna dusza może wejść do ciała tylko za pozwoleniem właściciela(tak zrozumiałem z tekstów). Podobno opętania są mało prawdopodobne.

Mnie interesuje czy faktycznie jest jakieś oficjalne stanowisko kościoła w tej sprawie. Domyślam się jednak, że LD można robić(bo w sumie nic nam w tym nie grozi) a OOBE już niekoniecznie(astral to dość nieprzyjazne miejsce).

ramzes napisał(a):

OMG. Ciemnogrod nadal sie utrzymuje na powierzchni.

Tego wpisu nie rozumiem kompletnie :)


Cz sty 17, 2013 2:18 am
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Wt maja 25, 2010 2:13 pm
Posty: 531
Płeć: mężczyzna
wyznanie: bezwyznaniowiec
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Tartaglia napisał(a):
Cóż poza prezentacją własnej miernoty intelektualnej, nieumiejętności poprawnego posługiwania się polszczyzna oraz poza rzecz jasna niemocą rozumową pokazałeś w powyższym, @ramzesie? Czemuż marnujesz swój czas stukając tak bez celu w klawisze, zamiast robić rzeczy pożyteczne?


Ze co? Po prostu wyjasniles wszystko tym postem.

@Co do mojego postu no sry ale jezeli ktos wierzy ze dusza wychodzi z ciala i jeszcze inna moze w neigo wtedy wejsc itp. rzeczy to jest ciemnogrod tak czy nie?


Cz sty 17, 2013 12:29 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, inne (trynitarny i biblijny)
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
ramzes napisał(a):
@Co do mojego postu no sry ale jezeli ktos wierzy ze dusza wychodzi z ciala i jeszcze inna moze w neigo wtedy wejsc itp. rzeczy to jest ciemnogrod tak czy nie?


Co konkretnie jest ciemnogrodem? Wiara w istnienie duszy? W takim razie zdecydowana większość ludzkości to ciemnogród.

Piszesz tak, jakby powszechnie znane były mocne dowody obalające hipotezę istnienia duszy, jednak my uparcie byśmy je ignorowali.

Do ciemnogrodu należy raczej człowiek z zamkniętym umysłem, który uważa za bzdurę wszystko co "dziwnie brzmi" bez podania argumentów.

To tyle w kwestii OT.

Teraz czekam na merytoryczną wypowiedź w temacie człowieka, który gardzi ciemnogrodem, więc na pewno ma do powiedzenia wiele mądrych i oświeconych rzeczy.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


Cz sty 17, 2013 1:16 pm
Zobacz profil
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Wt maja 25, 2010 2:13 pm
Posty: 531
Płeć: mężczyzna
wyznanie: bezwyznaniowiec
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Boro napisał(a):
ramzes napisał(a):
@Co do mojego postu no sry ale jezeli ktos wierzy ze dusza wychodzi z ciala i jeszcze inna moze w neigo wtedy wejsc itp. rzeczy to jest ciemnogrod tak czy nie?


Co konkretnie jest ciemnogrodem? Wiara w istnienie duszy? W takim razie zdecydowana większość ludzkości to ciemnogród.

Piszesz tak, jakby powszechnie znane były mocne dowody obalające hipotezę istnienia duszy, jednak my uparcie byśmy je ignorowali.

Do ciemnogrodu należy raczej człowiek z zamkniętym umysłem, który uważa za bzdurę wszystko co "dziwnie brzmi" bez podania argumentów.

To tyle w kwestii OT.

Teraz czekam na merytoryczną wypowiedź w temacie człowieka, który gardzi ciemnogrodem, więc na pewno ma do powiedzenia wiele mądrych i oświeconych rzeczy.


No w Polsce niesety zgadzam sie z Toba... Wiekszosc ludzi w Polsce to ciemnogrod skoro wierza w istnienie duszy. I tak ciemnogrod nalezy zwalczac czytaj edukowac i wtedy sie juz nie jest ciemnogrodem po prostu.

Moja merytoryczna wypowiedz jest taka ze nie ma absolutnie zadnych najmniejszych dowodow ze jest cos takiego jak dusza. I wszystkie tego typu odczucia jak w temacie dzieja sie w mozgu ktory z kolei dziala na zasadach fizyki, ktora nie przewiduje duszy. I tyle mi wiadomo jak na razie.


Cz sty 17, 2013 1:27 pm
Zobacz profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Człowiek, który nie ma duszy, a ma tylko ciało, nie może wychodzić z ciała. Proste. Taki człowiek, oczywiście, nie powinien zabierać głosu w temacie OOBE.
No chyba, że w ramach OOBE wychodzi mu z ciała nie tyle dusza, a co innego. To niech powie, co to jest.


Cz sty 17, 2013 2:16 pm
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Wt maja 25, 2010 2:13 pm
Posty: 531
Płeć: mężczyzna
wyznanie: bezwyznaniowiec
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
maly_kwiatek napisał(a):
Człowiek, który nie ma duszy, a ma tylko ciało, nie może wychodzić z ciała. Proste.
No chyba, że w ramach OOBE wychodzi mu z ciała nie tyle dusza, a co innego. To niech powie, co to jest.

No dokladnie! Zgadzam sie z Toba w 100%. Nikt nie ma duszy wiec nikt nie wychodzi z ciala. To sa reakcje chemiczne w mozgu to to jest. Ile razy mamm powtarzac.
maly_kwiatek napisał(a):
Taki człowiek, oczywiście, nie powinien zabierać głosu w temacie OOBE.

Bo co?


Cz sty 17, 2013 2:23 pm
Zobacz profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
Bo jajco :D
Nie tłucz piany :)

Ja mogę tu pisać, bo jestem ciemnogród i wierzę w istnienie duszy, nie mówiąc już o całej strukturze duchowej natury ludzkiej, do której ciało fizyczne jest po prostu narzędziem wykonawczym :)


Cz sty 17, 2013 2:27 pm
Gaduła
Gaduła

Dołączył(a): Wt maja 25, 2010 2:13 pm
Posty: 531
Płeć: mężczyzna
wyznanie: bezwyznaniowiec
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
maly_kwiatek napisał(a):
Bo jajco :D
Nie tłucz piany :)

Ja mogę tu pisać, bo jestem ciemnogród i wierzę w istnienie duszy, nie mówiąc już o całej strukturze duchowej natury ludzkiej, do której ciało fizyczne jest po prostu narzędziem wykonawczym :)


Nawet dwa jajca. Sam nie tlucz piany. Ja tu moge pisac bo moge pisac. No jestes ciemnogrod. Cos mi sie wydaje ze chcialbys te piane wytluc...


Cz sty 17, 2013 2:30 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N wrz 12, 2010 2:56 pm
Posty: 3821
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, inne (trynitarny i biblijny)
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Kościół a LD i OOBE
ramzes napisał(a):
No w Polsce niesety zgadzam sie z Toba... Wiekszosc ludzi w Polsce to ciemnogrod skoro wierza w istnienie duszy. I tak ciemnogrod nalezy zwalczac czytaj edukowac i wtedy sie juz nie jest ciemnogrodem po prostu.

Przyznałbym Ci rację gdyby istniały w nauce jakieś teorie zaprzeczające istnieniu duszy. Ludzi ignorujących je można by wtedy spokojnie nazwać ciemnogrodem. Takich teorii jednak nie ma. Jeśli się nie zgadzasz to przedstaw którąś?
ramzes napisał(a):
Moja merytoryczna wypowiedz jest taka ze nie ma absolutnie zadnych najmniejszych dowodow ze jest cos takiego jak dusza. I wszystkie tego typu odczucia jak w temacie dzieja sie w mozgu ktory z kolei dziala na zasadach fizyki, ktora nie przewiduje duszy. I tyle mi wiadomo jak na razie.

Dowodów nie ma, ale są przesłanki. Nie ma natomiast żadnych dowodów które stanowiły by przeciwko istnieniu duszy.
Działanie mózgu nie zostało poznane jeszcze nawet w niewielkim ułamku. Potrafisz na gruncie praw fizyki wytłumaczyć fenomen świadomości? Powodzenia.

Prawda jest taka, że nie wiadomo na ten temat zbyt wiele. Wykształcony człowiek powinien rozpatrywać wszystkie opcje z równym prawdopodobieństwem. Dopiero później na podstawie obserwacji ewentualnie odrzucić którąś z nich. Ty niektóre odrzucasz z góry a inne z góry przyjmujesz za prawdziwe. To nie metoda naukowa, lecz fundamentalizm.

_________________
"Biada ludziom religijnym, którzy nie znają innego świata niż ten, w którym żyją..."


Cz sty 17, 2013 3:17 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL