Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N lip 21, 2019 5:51 pm



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 412 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Następna strona
 Rozważania biblijne (wydzielony) 
Autor Wiadomość
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Śr gru 13, 2017 6:00 am
Posty: 287
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Sajmon napisał(a):

Nie są to żadne ogólniki ale fakty.Tradycja to słowo Boże niespisane powierzone przez Chrystusa i Ducha Świętego Apostołom.

Po pierwsze, św.Paweł nie nauczał ustnie tylko Tesaloniczan ale również innych chrześcijan np.Koryntian (1 Kor 11,2) Natomiast Kościół naucza tego, co otrzymał od Apostołów.

Pierwsze zdanie prawidłowe, ostatnie to sofizmat. KK naucza dogmatów którym brak implikacji explicite w Piśmie. Do takich nauk można zaliczyć: WNMP, NPM, Dogmat o nieomylności Papieża itp. Dlatego w tym zakresie związek zgody między Tradycją KK, a nauką Apostołów nie zachodzi.


Pt maja 03, 2019 4:16 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Cz cze 21, 2012 4:15 pm
Posty: 4836
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Gdyż, ponieważ.. ???

_________________
"Bo myśli moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana." Iz 55


Pt maja 03, 2019 4:20 pm
Zobacz profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Maxik napisał(a):
Pierwsze zdanie prawidłowe, ostatnie to sofizmat. KK naucza dogmatów którym brak implikacji explicite w Piśmie. Do takich nauk można zaliczyć: WNMP, NPM, Dogmat o nieomylności Papieża itp. Dlatego w tym zakresie związek zgody między Tradycją KK, a nauką Apostołów nie zachodzi.


I co w związku z tym? Rozmawiamy o Tradycji czyli nauczaniu ustnym Apostołów a nie o Piśmie, nauczaniu spisanym.To, że dana nauka Kościoła katolickiego nie występuje explicite w Piśmie świętym, nie jest żadnym argumentem, gdyż Apostołowie nie zapisali wszystkich swoich nauk w Piśmie świętym.Część swoich nauk spisali, natomiast inne przekazali drogą Tradycji, ustnie, dlatego też nakazują trzymać się zarówno tej nauki spisanej, jak i tej przekazanej ustnie, a nie tylko tej, którą spisali (2 Tes 2,15)


Pt maja 03, 2019 4:36 pm
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2811
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, inne (trynitarny i biblijny)
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Yarpen Zirgin napisał(a):
Zajmij się rzeczywistością, bardzo Cię proszę. Chrystus w ogóle nie wypowiadał się na temat tego, który kanon z przyjętych przez żydów jest właściwy, o czym świadczy chociażby fakt, że nigdy nie skorygował przekonań sadyceuszów, chociaż miał do tego okazję.

Nie wypowiadał się, ale np. w słowach [Mt.23.35] wskazał na jego budowę i zakres:od K.Rodzaju po K.Kronik.
Co do saduceuszy to skorygował ich w słowach, że nie znają pism, gdyż nie wszystkie uznawali, a przez to mieli błędną doktrynę również odnośnie Boga.
Yarpen Zirgin napisał(a):
Cytuj:Gregor:
Wielu starożytnych biblistów też potwierdza liczbę ksiąg 22 lub 24 w zależności jak je łączono. Np. Meliton - biskup z Saredes, Tertulian, Orygenes, Atanazy, Cyryl Jerozolimski, Grzegorz z Nazjanu i inni.
Liczby te wskazują na brak w kanonie apokryfów.

Yarpen:To była ich opinia i nie zmienisz tego faktu.

Ale tu właśnie chodzi o ten fakt. Opinia zgodna z prawdą.
Yarpen Zirgin napisał(a):
Nie dość, że jesteś ignorantem, to w dodatku fanatycznym ignorantem, który nie przyjmuje do wiadomości, że o tym, czy dana księga została spisana z natchnienia Ducha Świętego i zawiera nauczanie objawione przez Boga nie decyduje to, kiedy i przez kogo została spisana, ale... jej natchnienie przez Boga.

Właśnie decyduje. Jeśli księga podaje autora jej spisania, a faktycznie spisał ją ktoś inny, to jest to kłamstwo i księga jest niewiarygodna jako natchniona.
Yarpen Zirgin napisał(a):
Tak? To wskaż, proszę, tych biblistów, którzy Księgi Machabejskie datują na I wiek.

Proszę: Earle Ralph w "How We Got Our Bible". Grands Rapids: Baker Book House, 1971
Yarpen Zirgin napisał(a):
Cytuj:Gregor
Księga Daniela powstała ok. VII w p.n.e. (...)

Yarpen: Badania nie potwierdzają tej tezy.

Potwierdzają badania i nie tylko:
1. Autor tej księgi pisząc o sobie używa pierwszej osoby „Ja Daniel” . Jeśli napisał księgę ktoś inny, to jest to kłamstwo, a księga nie może być uznana za natchnioną - Bóg nie kłamie; fałszywy autor tak.

2. Badania historyczne potwierdzają wiele faktów dotyczących życia na dworze królów Babilońskich, fakty te opisane przez Daniela są w pełnej zgodzie z badaniami naukowymi.

3. Autor znał szczegóły dotyczące dworu królewskiego.

4.Opis Daniela pokazujący okoliczności upadku państwa Babilońskiego w pełni pokrywa się z faktami historycznymi.
Yarpen Zirgin napisał(a):
Cytuj: Gregor
(...)Jezus powoływał się na tąksięgę, a więc istniała w całości za Jego czasów(...)

Yarpen:Ośmieszasz się.

Czyli twierdzisz, że Jezus kłamał. :dokitu:
Yarpen Zirgin napisał(a):
Pan Palla, niestety, naciąga wyniki badań pod przyjęte przez siebie tezy i przekonania. Jego wnioski, co można łatwo sprawdzić, nie odbiły się jakimś szerszym echem wśród biblistów.

Zwłaszcza tych podważających wiarygodność Biblii.
Poza tym wszystko można obśmiać i zanegować bezrefleksyjnie.
W tej książce bazuje na pracach kilkudziesięciu autorów od starożytności po współczesność;
Yarpen Zirgin napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Gdybyś poznał nauczanie katolickie, to wiedziałbyś, ignorancie, że nauczanie o czyśćcu przede wszystkim opiera się na słowach Chrystusa i Apostołow,

Gregor: Takiego nauczania nie zawiera Biblia, bo(...)

Cytuj:
Najpierw się z nim zapoznaj, włącznie z podstawami, a potem ew. pogadamy w innym temacie.

Zapoznałem się z tematem i jeśli wierzysz w czyściec to Ci współczuję. :(

To tyle z mojej strony w temacie kanonu Biblii i nie tylko.


Pt maja 03, 2019 8:28 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 16434
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Pogadamy, jako wyjaśnisz dlaczego jesteś hipokrytą, który stosuje wskazane przez siebie "kryteria" kanoniczności ksiąg Biblii tylko tam, gdzie mu to pasuje do przekonań.

_________________
"W Tobie Panie zaufałem, nie zawstydzę się na wieki."


Pt maja 03, 2019 8:47 pm
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 13840
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Gregor napisał(a):
Barney napisał(a):
Skoro nie ma, to nie ma też ofiary eucharystycznej, bo nie ma kogo ofiarować.
Nie. Po prostu jak zwykle wypowiadasz się w sprawie, o której nie masz pojęcia - w tym wypadku co do istoty Eucharystii.

Katechizm opisuje to bardzo jasno, więc Ty nie ściemniaj. ;)
Jakoś nie udało CI sie tego udowodnić tekstem Katechizmu...
Gregor napisał(a):
Barney napisał(a):
Gregor:Jak przychodzi co do czego, to nawet nie wierzysz lub udajesz, że nie wierzysz Katechizmowi.
Wierzę. To nie Katechizm, lecz Ty skłamałeś, że jest w nim coś na temat fizycznej obecności.
Miałeś podkreślić - i nie możesz, bo takiej kwestii jak twierdziłeś, w Katechiźmie nie ma.

Podkreśliłem bardzo wyraźnie. Co literki były za małe? :mrgreen:
No cóż, kłamiesz. W podkreślonym tekście nie było słowa na temat fizyczności.

Cytuj:
Barney napisał(a):
Nie cytowali także Est, Koh, Ezd, Ne, Ab, Na, So, Rt, Pnp, jednak ich kanoniczności nikt nie podaje w wątpliwość

Nie szkodzi. Ważne, że nie cytowali z apokryfów.
Ważne, bo udowadnia że kryterium,które usiłujesz wprowadzić jest do kitu.

Cytuj:
Barney napisał(a):
mimo iż Nowy Testament nie cytuje bezpośrednio ksiąg deuterokanonicznych, jednak odnosi się do fragmentów i zdarzeń z tych ksiąg. Włodzimierz Bednarski podaje garść przykładów:

Oczekiwałeś, że przedstawię teksty z Katechizmu, więc Ty zrób to samo, a nie podawaj tylko namiary. Czekam...... na garść tekstów.
Podałem namiary, nie ściemniaj. A że wyciąłeś, to już nie mój problem, tylko Twojej kłamliwości.
Cytuj:
Gregor:W układzie hebrajskim pierwszą księgą ST była K.Rodzaju, a ostatnią K.Kronik.(...)
Już Jezus wskazywał na taki układ [Mt.23.35]:Aby obciążyła was cała sprawiedliwa krew, przelana na ziemi - od krwi sprawiedliwego Abla, aż do krwi Zachariasza, (...).
Abel był pierwszym męczennikiem wymienionym w Biblii, a Zachariasz wg hebrajskiego układu ksiąg ostatnim męczennikiem. Czyli Jezus wskazał na układ: od K.Rodzaju po K.Kronik.
A co to niby ma wspólnego z kanonem Biblii?
Cytuj:
Barney napisał(a):
Zauważyłeś może, że Żydzi nie uznali też Ewangelii, Dziejów, Listów Apostolskich i Apokalipsy?

Przypadkowo tak. Były traktowane jako pisma heretyckie.
Czyli kolejne Twoje "kryterium" - uznawanie przez Żydów - zostało zdyskwalifikowane.
Cytuj:
Barney napisał(a):
...z której korzystali autorzy Nowego Testamentu. na około 350 miejsc w Nowym Testamencie, w którym jest cytowany Stary Testament, w ok.300 miejscach jest to cytat oparty na Septuagincie (czyli wersji na której oparto kanon katolicki), a nie na tekście hebrajskim.

Tu zgoda, ale z apokryfów nie zacytowano nawet jednego zdania i to jest istotne.
O cytowaniu z ksiąg deuterokanonicznych napisałem sporo. A tu jest świadectwo, że apostołowie korzystali z kanonu aleksandryjskiego w którym są księgi deuterokanoniczne.
Cytuj:
Barney napisał(a):
Reformacja po prostu dostosowała Pismo do swoich nauk- zamiast odwrotnie.

Reformacja zwyczajnie posprzątała bałagan. :mrgreen:
Moje twierdzenie ma poparcie w faktach - opisywałem to już - a Twoje to powtarzana przez Ciebie bezpodstawna mantra.
Gregor napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
O słodka ignorancjo... Na terenie Judei i Galiei za czasów Chrystusa istniały co najmniej trzy kanony ST:

I co z tego?
Ważne który był właściwy.
Ten, z którego korzystali apostołowie. Przytłaczająca większość cytowań ST w NT jest właśnie z Septuaquinty.
Maxik napisał(a):
KK naucza dogmatów którym brak implikacji explicite w Piśmie. Do takich nauk można zaliczyć: WNMP, NPM, Dogmat o nieomylności Papieża itp. Dlatego w tym zakresie związek zgody między Tradycją KK, a nauką Apostołów nie zachodzi.
Oczywiście. Podobnie jak w Nowym Testamencie Kościoł zapisał tylko część nauk.
Co w tym dziwnego?
Gregor napisał(a):
Yarpen Zirgin napisał(a):
Zajmij się rzeczywistością, bardzo Cię proszę. Chrystus w ogóle nie wypowiadał się na temat tego, który kanon z przyjętych przez żydów jest właściwy, o czym świadczy chociażby fakt, że nigdy nie skorygował przekonań sadyceuszów, chociaż miał do tego okazję.

Nie wypowiadał się, ale np. w słowach [Mt.23.35] wskazał na jego budowę i zakres:od K.Rodzaju po K.Kronik.
CO za bzdura.

Krótko mówiąc:
  • Kosciół spisał Nowy Testament
  • Kościół zdefiniował zawartość Pisma (według powierzonych sobie uprawnień)
  • 15 wieków później pewna grupa rozłamowców stwierdziła, że niektóre księgi nie pasują jej do wymyślonej własnie doktryny, więc je usunęła

Jesli zaprzeczacie, to mam pytanie które właściwie skończy temat: jakie księgi uznawano za kanoniczne na przykład 100 lat przed Reformacją?

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


Pt maja 03, 2019 11:19 pm
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2811
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, inne (trynitarny i biblijny)
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Barney napisał(a):
Jakoś nie udało CI sie tego udowodnić tekstem Katechizmu...
Barney napisał(a):
No cóż, kłamiesz. W podkreślonym tekście nie było słowa na temat fizyczności.

Czego to się nie robi, aby uratować swoją twarz. :dokitu:
W ten sposób zaprzeczasz nauce własnego kościoła, a więc zachowujesz się jak heretyk. :twisted:
Dodatkowo ciążą na Tobie anatemy odnośnie tego czemu zaprzeczasz, że KRK nie naucza chociaż naucza. Ciekawe kto Ci je odpuści? :mrgreen:
To już nie mój problem.
Barney napisał(a):
Nie szkodzi. Ważne, że nie cytowali z apokryfów.
Ważne, bo udowadnia że kryterium,które usiłujesz wprowadzić jest do kitu.

Kryterium jest ok. tylko Ty masz z nim problem.
Barney napisał(a):
Oczekiwałeś, że przedstawię teksty z Katechizmu, więc Ty zrób to samo, a nie podawaj tylko namiary. Czekam...... na garść tekstów.
Podałem namiary, nie ściemniaj. A że wyciąłeś, to już nie mój problem, tylko Twojej kłamliwości.

Ja też podałem namiary w Katechizmie, a Ty chciałeś abym przytoczył tekst, więc zrób to samo skoro je podajesz. Stać Cię na to?
Barney napisał(a):
Gregor:Abel był pierwszym męczennikiem wymienionym w Biblii, a Zachariasz wg hebrajskiego układu ksiąg ostatnim męczennikiem. Czyli Jezus wskazał na układ: od K.Rodzaju po K.Kronik.
Barney:A co to niby ma wspólnego z kanonem Biblii?

Ano to, że apokryfy są młodsze od ostatniej księgi kanonu hebrajskiego - K.Kronik, więc ich tam nie było.
Barney napisał(a):
Gregor: Reformacja zwyczajnie posprzątała bałagan.
Barney:Moje twierdzenie ma poparcie w faktach - opisywałem to już - a Twoje to powtarzana przez Ciebie bezpodstawna mantra.

Reformacja to fakt, a nie mantra. :D
Barney napisał(a):
Ten, z którego korzystali apostołowie. Przytłaczająca większość cytowań ST w NT jest właśnie z Septuaquinty.

I to ma dowodzić, że apokryfy są natchnione? :mrgreen:
Barney napisał(a):
Krótko mówiąc:
Kosciół spisał Nowy Testament

Zgoda.
Barney napisał(a):
Kościół zdefiniował zawartość Pisma (według powierzonych sobie uprawnień)

Błąd. Kościół rozpoznał księgi posiadające Boży autorytet. Żadnych uprawnień nie posiadał - był podległy Duchowi św.
Barney napisał(a):
15 wieków później pewna grupa rozłamowców stwierdziła, że niektóre księgi nie pasują jej do wymyślonej własnie doktryny, więc je usunęła

Reformacja przywróciła pierwotny porządek w ilości natchnionych pism.
Barney napisał(a):
Jesli zaprzeczacie, to mam pytanie które właściwie skończy temat: jakie księgi uznawano za kanoniczne na przykład 100 lat przed Reformacją?

Odpowiedź masz w działaniach Reformacji.

I to wszystko z mojej strony w tym temacie.


So maja 04, 2019 12:38 am
Zobacz profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Gregor napisał(a):
Takiego nauczania nie zawiera Biblia, bo ono zaprzecza wystarczalności ofiary krzyża.


Zawiera, tylko nie tak bezpośrednio, jak byś to sobie życzył zobaczyć.I wbrew twoim twierdzeniom, nauka o czyśćcu w niczym nie zaprzecza wystarczalności ofiary Chrystusa.

Gregor napisał(a):
Ani Jezus, ani apostołowie nie nauczali, że możesz być częściowo zbawiony, a częściowo nie i potrzebujesz ognia oczyszczającego. W takim układzie to ogień piekielny byłby najlepszy do oczyszczenia.


Kiedy dotrze do ciebie informacja, że czyściec to rzeczywistość zbawionych oczyszczających się w ogniu z tego, co stoi pomiędzy nimi, a Zbawicielem ? Apostołowie, a konkretnie apostoł Paweł nauczali, że człowiek zbawiony potrzebuje ognia oczyszczającego.

1 Kor 3,11-15

"Albowiem fundamentu innego nikt nie może założyć oprócz tego, który jest założony, a którym jest Jezus Chrystus.A czy ktoś na tym fundamencie wznosi budowę ze złota, srebra, drogich kamieni, z drzewa, siana, słomy, to wyjdzie na jaw w jego dziele; dzień sądny bowiem to pokaże, gdyż w ogniu się objawi, a jakie jest dzieło każdego, wypróbuje ogień.Jeśli czyjeś dzieło, zbudowane na tym fundamencie, się ostoi, ten zapłatę odbierze; jeśli czyjeś dzieło spłonie, ten szkodę poniesie, lecz on sam zbawiony będzie, tak jednak, jak przez ogień."

Apostoł Paweł piszę w tym fragmencie o różnym jakościowo życiu chrześcijan. Są osoby, których dzieło było dobre i otrzymają oni za to zapłatę. Są jednak ci, którzy co prawda budowali na fundamencie, czyli na Chrystusie, ale ta budowla nie była dobra, trwała, miała liczne niedoskonałości, oni zostaną zbawieni, "lecz tak jakby przez ogień" Apostoł Paweł używa tutaj symbolu ognia. W Biblii oznacza on zagładę, zniszczenie, zgubę lub proces oczyszczenia poprzez cierpienie.I tu zachodzi pytanie, w jakim sensie użył go św.Paweł? Skoro we fragmencie jest mowa o zbawieniu, uratowaniu to jednoznacznie wskazuje na drugie znaczenie, czyli oczyszczenie poprzez cierpienie.Werset ten wyraźnie mów o możliwości oczyszczenia po śmierci tych, których życie na ziemi nie było wolne od niedoskonałości, ale nie było aż tak złe, żeby mieli zostać wyłączeni z uczestnictwa w Niebie.


So maja 04, 2019 2:25 am
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 13840
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Ponieważ Gregor - chcąc rozmydlić fakt, iż nie jest w stanie wskazać w Katechizmie tekstu, jakoby Kościół twierdził, że w Eucharystii następuje fizyczna przemiana zażądał ode mnie podania zapożyczeń w NT z ksiąg deuterokanonicznych ST, więc spełniam jego żądanie - ale robię to w osobnym poście, by zapobiec temu, do czego Gregor dąży - tj. rozmydleniu dyskusji.

”Ależ właśnie to, co ofiarują poganie, demonom składają w ofierze, a nie Bogu. Nie chciałbym, byście mieli coś wspólnego z demonami.”/1Kor 10,20/
”Rozgniewaliście bowiem Stworzyciela swego ofiarami składanymi złym duchom, a nie Bogu.”/Bar 4,7/

”Gdy więc ujrzycie ”ohydę spustoszenia”, o której mówi prorok Daniel, zalegającą miejsce święte - kto czyta, niech rozumie -”/Mt 24,15/
”A gdy ujrzycie ohydę spustoszenia, zalegającą tam, gdzie być nie powinna - kto czyta, niech rozumie - wtedy ci, którzy będą w Judei, niech uciekają w góry.”/Mk 13,14/
”W dniu piętnastym miesiąca Kislew sto czterdziestego piątego roku na ołtarzu całopalenia wybudowano ”ohydę spustoszenia”, a w okolicznych miastach judzkich pobudowano także ołtarze -”/1Mch 1,54/
”zburzyli ohydę, którą wybudowano na ołtarzu w Jerozolimie, świątynię wokoło otoczyli wysokimi murami jak poprzednio, a także jego miasto Bet-Sur.”/1Mch 6,7/


”Obchodzono wtedy w Jerozolimie uroczystość Poświęcenia świątyni. Było to w zimie.”/J 10,22/
”Juda zaś, jego bracia i całe zgromadzenie Izraela postanowili, że uroczystość poświęcenia ołtarza będą z weselem i radością obchodzili z roku na rok przez osiem dni, począwszy od dnia dwudziestego piątego miesiąca Kislew.”/1Mch 4,59/


”Dzięki dokonanym przez nich wskrzeszeniom niewiasty otrzymały swoich zmarłych. Jedni ponieśli katusze, nie przyjąwszy uwolnienia, aby otrzymać lepsze zmartwychwstanie.”/Hbr 11,35/
2Mch 6:18-7,42 bt5 ”(18) Niejaki Eleazar, jeden z pierwszych uczonych w Piśmie, mąż już w podeszłym wieku, o bardzo szlachetnej powierzchowności, był przymuszany do otwarcia ust i jedzenia wieprzowiny. (19) On jednak, wybierając raczej chwalebną śmierć aniżeli godne pogardy życie, dobrowolnie szedł na miejsce kaźni, (20) a wypluł mięso, jak powinni postąpić ci, którzy mają odwagę odrzucić to, czego nie wolno jeść nawet przez miłość do życia. (21) Ci, którzy byli wyznaczeni do tej bezbożnej ofiarnej uczty, ze względu na bardzo dawną znajomość z tym mężem, wzięli go na stronę i prosili, aby zjadł przyniesione przez nich i przygotowane mięso, które wolno mu jeść. Niech udaje tylko, że je to, co jest nakazane przez króla, mianowicie mięso z ofiary [pogańskiej]. (22) Tak postępując, uniknie śmierci, a ze względu na dawną z nimi przyjaźń skorzysta z miłosierdzia. (23) On jednak powziął szlachetne postanowienie, godne jego wieku, powagi jego starości, okrytych zasługą siwych włosów i postępowania doskonałego od dzieciństwa, przede wszystkim zaś świętego i od Boga pochodzącego prawodawstwa. Dał im jasną odpowiedź, mówiąc, aby go zaraz posłali do Hadesu. (24) Udawanie bowiem nie przystoi naszemu wiekowi. Wielu młodych byłoby przekonanych, że Eleazar, który już ma dziewięćdziesiąt lat, przyjął pogańskie obyczaje. (25) Oni to przez moje udawanie, i to dla ocalenia maleńkiej resztki życia, przeze mnie byliby wprowadzeni w błąd, ja zaś hańbą i wstydem okryłbym swoją starość. (26) Jeżeli bowiem teraz uniknę ludzkiej kary, to z rąk Wszechmocnego ani żywy, ani umarły nie umknę. (27) Dlatego jeżeli mężnie teraz zakończę życie, okażę się godny swojej starości, (28) młodym zaś pozostawię rzetelny przykład ochotnej i wspaniałomyślnej śmierci za godne czci i święte prawa. To powiedziawszy, natychmiast wszedł na miejsce kaźni. (29) Ci, którzy go przyprowadzili, na skutek wypowiedzianych przez niego słów zamienili miłosierdzie na surowość, sądzili bowiem, że były one szaleństwem. (30) Mając już pod ciosami umrzeć, westchnął i powiedział: Panu, który ma świętą wiedzę, jest jawne to, że mogłem uniknąć śmierci. Jako biczowany ponoszę wprawdzie boleść na ciele, dusza jednak cierpi to z radością, gdyż Jego się boję. (31) W ten sposób więc zakończył życie, a swoją śmiercią zostawił nie tylko dla młodzieży, lecz także dla większości narodu przykład szlachetnej odwagi i pomnik cnoty. (1) Siedmiu braci razem z matką również zostało schwytanych. Bito ich biczami i rzemieniami, gdyż król chciał ich zmusić, aby skosztowali wieprzowiny zakazanej przez Prawo. (2) Jeden z nich, przemawiając w imieniu wszystkich, tak powiedział: O co masz zamiar pytać i jakie zdobywać od nas wiadomości? Jesteśmy bowiem gotowi raczej zginąć, aniżeli przekroczyć ojczyste prawa. (3) Rozgniewał się na to król i kazał rozpalić patelnie i kotły. (4) Skoro tylko się rozpaliły, rozkazał temu, który przemawiał w imieniu wszystkich, obciąć język, ściągnąć skórę z głowy i obciąć końce członków, na oczach pozostałych braci i matki. (5) Gdy był on już całkiem bezwładny, rozkazał go sprowadzić do ognia, bo jeszcze oddychał, i smażyć na patelni. Gdy zaś swąd z patelni szeroko się rozchodził, [pozostali bracia] wzajemnie razem z matką napominali się, aby mężnie oddać życie. Mówili tak: (6) Pan Bóg widzi i naprawdę ma litość nad nami, zgodnie z tym, co Mojżesz jasno wobec wszystkich przepowiedział w pieśni, która o tym świadczy w słowach: Litość okaże swym sługom. (7) Kiedy pierwszy w ten sposób zakończył życie, prowadzono drugiego na miejsce kaźni. Gdy ściągnięto mu skórę z głowy razem z włosami, zapytano go: Czy będziesz jadł, zanim ciało, członek po członku, będzie poddane kaźni? (8) On zaś odpowiedział ojczystą mową: Nie! Dlatego i on z kolei został poddany katuszom, jak pierwszy. (9) W chwili, gdy oddawał ostatnie tchnienie, powiedział: Ty zbrodniarzu, odbierasz nam to obecne życie. Król świata jednak nas, którzy umieramy za Jego prawa, wskrzesi i ożywi do życia wiecznego. (10) Po nim był męczony trzeci. Na żądanie natychmiast wysunął język, a ręce wyciągnął bez obawy (11) i mężnie powiedział: Z Nieba je otrzymałem, ale dla Jego praw nimi gardzę, a spodziewam się, że od Niego ponownie je otrzymam. (12) Nawet sam król i całe jego otoczenie zdumiewali się odwagą młodzieńca, jak za nic miał cierpienia. (13) Gdy ten już zakończył życie, takim samym katuszom poddawano czwartego. (14) Konając, tak powiedział: Lepiej jest tym, którzy giną z rąk ludzkich, [bo mogą] pokładać nadzieję w Bogu, że znów przez Niego zostaną wskrzeszeni. Dla ciebie bowiem nie będzie zmartwychwstania do życia. (15) Następnie przyprowadzono piątego i poddano katuszom. (16) On zaś, wpatrując się w króla, powiedział: Choć masz władzę nad ludźmi i czynisz, co zechcesz, jesteś śmiertelny. Nie myśl jednak, że nasz naród jest opuszczony przez Boga. (17) Ty jednak poczekaj, a zobaczysz wielką Jego moc, jak ciebie i twoje potomstwo podda katuszom. (18) Po nim prowadzono szóstego, ten zaś, konając, powiedział: Nie łudź na darmo sam siebie! My bowiem z własnej winy cierpimy, bo grzeszyliśmy przeciwko naszemu Bogu. Dlatego nastały te przedziwne [nieszczęścia]. (19) Ty jednak nie sądź, że pozostaniesz bez kary, skoro odważyłeś się walczyć z Bogiem. (20) Przede wszystkim zaś godna podziwu i trwałej pamięci była matka. Przyglądała się ona w ciągu jednego dnia śmierci siedmiu synów i zniosła to mężnie. Nadzieję bowiem pokładała w Panu. (21) Pełna szlachetnych myśli, zagrzewając swoje kobiece usposobienie męską odwagą, każdego z nich upominała w ojczystym języku. Mówiła do nich: (22) Nie wiem, w jaki sposób znaleźliście się w moim łonie, nie ja wam dałam tchnienie i życie, a członki każdego z was nie ja ułożyłam. (23) Stwórca świata bowiem, który ukształtował człowieka i zamyślił początek wszechrzeczy, w swojej litości ponownie odda wam tchnienie i życie, dlatego że wy gardzicie sobą teraz dla Jego praw. (24) Antioch był przekonany, że nim gardzono, i dopatrywał się obelgi w tych słowach. Ponieważ zaś najmłodszy był jeszcze przy życiu, nie tylko dał mu ustną obietnicę, ale nawet pod przysięgą zapewnił go, że jeżeli odwróci się od ojczystych praw, uczyni go bogatym i szczęśliwym, a nawet mianuje go przyjacielem i powierzy mu ważne zadania. (25) Kiedy zaś młodzieniec nie zwracał na to żadnej uwagi, król przywołał matkę i namawiał ją, aby chłopcu udzieliła zbawiennej rady. (26) Po długich namowach zgodziła się nakłonić syna. (27) Kiedy jednak nachyliła się nad nim, wtedy wyśmiewając okrutnego tyrana, tak powiedziała w języku ojczystym: Synu, zlituj się nade mną! W łonie nosiłam cię przez dziewięć miesięcy, karmiłam cię mlekiem przez trzy lata, wyżywiłam cię i wychowałam aż do tych lat. (28) Proszę cię, synu, spojrzyj na niebo i na ziemię, a mając na oku wszystko, co jest na nich, zwróć uwagę na to, że z niczego stworzył je Bóg i że ród ludzki powstał w ten sam sposób. (29) Nie obawiaj się tego oprawcy, ale bądź godny braci swoich i przyjmij śmierć, abym w [godzinie] zmiłowania odnalazła cię razem z braćmi. (30) Zaledwie ona skończyła mówić, młodzieniec powiedział: Na co czekacie? Jestem posłuszny nie nakazowi króla, ale słucham nakazu Prawa, które przez Mojżesza było dane naszym ojcom. (31) Ty zaś, przyczyno wszystkich nieszczęść Hebrajczyków, nie umkniesz z rąk Bożych. (32) My bowiem cierpimy za nasze własne grzechy. (33) Jeżeli zaś żyjący Król nasz rozgniewał się na krótki czas, aby nas ukarać i poprawić, to znów pojedna się ze swoimi sługami. (34) Ty zaś, bezbożny i spośród wszystkich ludzi najbardziej nikczemny, nie wynoś się na próżno, łudząc się zwodniczymi nadziejami. Nie podnoś ręki na niebieskie sługi. (35) Jeszcze bowiem nie uciekłeś przed sądem wszechmogącego i widzącego z góry Boga. (36) Teraz bowiem nasi bracia, którzy przetrwali krótkie cierpienie ze względu na życie wieczne, stali się uczestnikami [obietnic] przymierza Bożego. Ty zaś na sądzie Bożym poniesiesz sprawiedliwą karę za pychę. (37) Ja, tak samo jak moi bracia, i ciało, i duszę oddaję za ojczyste prawa. Proszę przy tym Boga, aby wnet zmiłował się nad narodem, a ciebie doświadczeniami i karami zmusił do wyznania, że On jest jedynym Bogiem. (38) Na mnie i na braciach moich niech zatrzyma się gniew Wszechmogącego, który sprawiedliwie spadł na cały nasz naród. (39) Wtedy król rozgniewał się i kazał go poddać straszniejszym męczarniom niż innych. Gorzkie mu bowiem były wyrzuty. (40) Tak więc i ten zakończył życie czysty i pełen ufności w Panu. (41) Ostatnia po synach zmarła matka. (42) Tyle niech wystarczy podać o ucztach ofiarnych i niezmiernych katuszach.




”Niech nikt w tej sprawie nie wykracza i nie oszukuje brata swego, albowiem, jak wam to przedtem powiedzieliśmy, zapewniając uroczyście: Bóg jest mścicielem tego wszystkiego.”/1Tes 4,6/
”Nie mów: Któż mi ma coś do rozkazywania? Albowiem Pan z całą pewnością wymierzy ci sprawiedliwość.”/Syr 5,3/


”Kto doznaje pokusy, niech nie mówi, że Bóg go kusi. Bóg bowiem ani nie podlega pokusie ku złemu, ani też nikogo nie kusi.”/Jk 1,13/
”Nie mów: Pan sprawił, że zgrzeszyłem, czego On nienawidzi, tego On nie będzie czynił. Nie mów: On mnie w błąd wprowadził, albowiem On nie potrzebuje grzesznika. Pan nienawidzi wszystkiego, co wstrętne, i nie pozwala, by ci, którzy się Go boją, mieli z tym styczność. On na początku stworzył człowieka i zostawił go własnej mocy rozstrzygania. Jeżeli zechcesz, zachowasz przykazania: a dochować wierności jest Jego upodobaniem. Położył przed tobą ogień i wodę, co zechcesz, po to wyciągniesz rękę. Przed ludźmi życie i śmierć, co ci się podoba, to będzie ci dane. Ponieważ wielka jest mądrość Pana, potężny jest władzą i widzi wszystko. Oczy Jego patrzą na bojących się Go - On sam poznaje każdy czyn człowieka. Nikomu On nie przykazał być bezbożnym i nikomu nie zezwolił grzeszyć.”/Syr 15,11-20/


”A taką śpiewają pieśń Mojżesza, sługi Bożego, i pieśń Baranka: Dzieła Twoje są wielkie i godne podziwu, Panie, Boże wszechwładny! Sprawiedliwe i wierne są Twoje drogi, o Królu narodów!”/Ap 15,3/
”A teraz spójrzcie, co On wam wyświadczył, i dziękujcie Mu pełnym głosem, uwielbiajcie Pana sprawiedliwego i wysławiajcie króla wieków!”/Tb 13,7/


”Czy nie wiecie, że święci będą sędziami tego świata? A jeśli świat będzie przez was sądzony, to czyż nie jesteście godni wyrokować w tak błahych sprawach?”/1Kor 6,2/
”Będą sądzić ludy, zapanują nad narodami, a Pan królować będzie nad nimi na wieki.”/Mdr 3,8/


”Stańcie więc [do walki] przepasawszy biodra wasze prawdą i oblókłszy pancerz, którym jest sprawiedliwość,”/Ef 6,14/
”Jak pancerzem okryje się sprawiedliwością i jak przyłbicą osłoni się sądem nieobłudnym.”/Mdr 5,18/


”Zróbmy zasadzkę na sprawiedliwego, bo nam niewygodny: sprzeciwia się naszym sprawom, zarzuca nam łamanie prawa, wypomina nam błędy naszych obyczajów. Chełpi się, że zna Boga, zwie siebie dzieckiem Pańskim. Jest potępieniem naszych zamysłów, sam widok jego jest dla nas przykry, bo życie jego niepodobne do innych i drogi jego odmienne. Uznał nas za coś fałszywego i stroni od dróg naszych jak od nieczystości. Kres sprawiedliwych ogłasza za szczęśliwy i chełpi się Bogiem jako ojcem. Zobaczmyż, czy prawdziwe są jego słowa, wybadajmy, co będzie przy jego zejściu. Bo jeśli sprawiedliwy jest synem Bożym, Bóg ujmie się za nim i wyrwie go z ręki przeciwników. Dotknijmy go obelgą i katuszą, by poznać jego łagodność i doświadczyć jego cierpliwości. Zasądźmy go na śmierć haniebną, bo - jak mówił - będzie ocalony. Tak pomyśleli - i pobłądzili, bo własna złość ich zaślepiła. Nie pojęli tajemnic Bożych, nie spodziewali się nagrody za prawość i nie docenili odpłaty dusz czystych. Bo dla nieśmiertelności Bóg stworzył człowieka - uczynił go obrazem swej własnej wieczności.”/Mdr 2,12-23/


”A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza.”/Mt 9,36/
”Gdy Jezus wysiadł, ujrzał wielki tłum. Zlitował się nad nimi, byli bowiem jak owce nie mające pasterza. I zaczął ich nauczać.”/Mk 6,34/
”Ja zaś poprowadzę cię przez środek Judei, aż dojdziemy do Jerozolimy. Tam umieszczę twój rydwan w środku miasta. Ty zaś poprowadzisz ich jak owce, które nie mają pasterza, i nie zawarczy nawet pies paszczą swoją przed tobą. To wszystko powiedziano mi zgodnie z moim przewidywaniem i powierzono mi, i posłano, aby donieść tobie.”/Jdt 11,19/


”jedni polegną od miecza, a drugich zapędzą w niewolę między wszystkie narody. A Jerozolima będzie deptana przez pogan, aż czasy pogan przeminą.”/Łk 21,24/
”Jeruzalem było niezamieszkane jak jakaś pustynia; spośród jego synów nikt do niego nie wchodził ani nie wychodził, świątynię deptano. W zamku synowie cudzoziemców, a miasto jak gospoda dla pogan. Od Jakuba odeszła radość, nie słychać już fletu ni harfy.”/1Mch 3,45/
”świątynia Twoja została podeptana i znieważona, a kapłani Twoi trwają w żałobie i poniżeniu.”/1Mch 3,51/

”Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach.”/Łk 24,4/
”Ponadto ukazali się mu dwaj inni młodzieńcy o nadzwyczajnej sile, uderzającej piękności i w przepięknych szatach. Oni to stanęli z obydwóch stron i bez przerwy go biczowali, zadając mu wiele uderzeń.”/2Mch 3,26/

”Wiedzcie, bracia moi umiłowani: każdy człowiek winien być chętny do słuchania, nieskory do mówienia, nieskory do gniewu.”/Jk 1,19/
”Bądź skory do słuchania, a odpowiadaj po namyśle!”/Syr 5,11/

”Zaufał Bogu: niechże Go teraz wybawi, jeśli Go miłuje. Przecież powiedział: Jestem Synem Bożym.”/Mt 27,43/
”Bo jeśli sprawiedliwy jest synem Bożym, Bóg ujmie się za nim i wyrwie go z ręki przeciwników. Dotknijmy go obelgą i katuszą, by poznać jego łagodność i doświadczyć jego cierpliwości. Zasądźmy go na śmierć haniebną, bo - jak mówił - będzie ocalony.”/Mdr 2,18-20/

”A teraz polecam was Bogu i słowu Jego łaski władnemu zbudować i dać dziedzictwo ze wszystkimi świętymi.”/Dz 20,32/
”Jakże więc policzono go między synów Bożych i ze świętymi ma udział?”/Mdr 5,5/

”I powiem sobie: Masz wielkie zasoby dóbr, na długie lata złożone; odpoczywaj, jedz, pij i używaj! Lecz Bóg rzekł do niego: Głupcze, jeszcze tej nocy zażądają twojej duszy od ciebie; komu więc przypadnie to, coś przygotował? Tak dzieje się z każdym, kto skarby gromadzi dla siebie, a nie jest bogaty przed Bogiem. Potem rzekł do swoich uczniów: Dlatego powiadam wam: Nie troszczcie się zbytnio o życie, co macie jeść, ani o ciało, czym macie się przyodziać. życie bowiem więcej znaczy niż pokarm, a ciało więcej niż odzienie. Przypatrzcie się krukom: nie sieją ani żną; nie mają piwnic ani spichrzów, a Bóg je żywi. O ileż ważniejsi jesteście wy niż ptaki! Któż z was przy całej swej trosce może choćby chwilę dołożyć do wieku swego życia?”/Łk 12,19-25/
”gdy powie: Znalazłem odpoczynek i teraz mogę żyć z moich dostatków - nie wie, ile czasu minie, a zostawi je innym i umrze.”/Syr 11,19/

”Dlatego też jak przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć, i w ten sposób śmierć przeszła na wszystkich ludzi, ponieważ wszyscy zgrzeszyli...”/Rz 5,12/
”A śmierć weszła na świat przez zawiść diabła i doświadczają jej ci, którzy do niego należą.”/Mdr 2,24/

”Albo uznajcie, że drzewo jest dobre, wtedy i jego owoc jest dobry, albo uznajcie, że drzewo jest złe, wtedy i owoc jego jest zły; bo z owocu poznaje się drzewo.”/Mt 12,33/
”Hodowlę drzewa poznaje się po jego owocach, podobnie serce człowieka - po rozumnym słowie.”/Syr 27,6/

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


So maja 04, 2019 4:20 am
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 13840
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Gregor napisał(a):
Barney napisał(a):
Jakoś nie udało CI sie tego udowodnić tekstem Katechizmu...
Barney napisał(a):
No cóż, kłamiesz. W podkreślonym tekście nie było słowa na temat fizyczności.

Czego to się nie robi, aby uratować swoją twarz. :dokitu:
W ten sposób zaprzeczasz nauce własnego kościoła, a więc zachowujesz się jak heretyk. :twisted:
Dodatkowo ciążą na Tobie anatemy odnośnie tego czemu zaprzeczasz, że KRK nie naucza chociaż naucza. Ciekawe kto Ci je odpuści? :mrgreen:
To już nie mój problem.
Zamiast ględzić i brnąć, zacytuj gdzie w Katechiźmie mowa o fizycznej przemianie. Czekam.

Cytuj:
Barney napisał(a):
Nie szkodzi. Ważne, że nie cytowali z apokryfów.
Ważne, bo udowadnia że kryterium,które usiłujesz wprowadzić jest do kitu.

Kryterium jest ok. tylko Ty masz z nim problem.
Nie. Jeśli nie wszystkie kanoniczne sa cytowane, a mimo to je uznajesz (a także cytowane sa księgi których nie uważasz za kanoniczne) to oznacza, że nie można na podstawie cytowania/nie cytowania określić kanoniczności ksiąg.
C.B.D.U.


Cytuj:
Barney napisał(a):
Oczekiwałeś, że przedstawię teksty z Katechizmu, więc Ty zrób to samo, a nie podawaj tylko namiary. Czekam...... na garść tekstów.
Podałem namiary, nie ściemniaj. A że wyciąłeś, to już nie mój problem, tylko Twojej kłamliwości.

Ja też podałem namiary w Katechizmie, a Ty chciałeś abym przytoczył tekst, więc zrób to samo skoro je podajesz. Stać Cię na to?

Nadal oczekuję. Nie przytoczyłeś. Miałeś przytoczyć teksty, które ponoć mówią o fizycznej przemianie. Takich testów nie przytoczyłeś, bo takiej nauki nie ma.

A moje cytaty przytoczyłem w poprzednim poście - po to, by je oddzielić i nie pozwolić Ci rozmydlać tematu.


Cytuj:
Barney napisał(a):
Gregor:Abel był pierwszym męczennikiem wymienionym w Biblii, a Zachariasz wg hebrajskiego układu ksiąg ostatnim męczennikiem. Czyli Jezus wskazał na układ: od K.Rodzaju po K.Kronik.
Barney:A co to niby ma wspólnego z kanonem Biblii?

Ano to, że apokryfy są młodsze od ostatniej księgi kanonu hebrajskiego - K.Kronik, więc ich tam nie było.
Nie. Ten tekst nie ma nic wspólnego z kanonem Biblii.
Cytuj:
Barney napisał(a):
Gregor: Reformacja zwyczajnie posprzątała bałagan.
Barney:Moje twierdzenie ma poparcie w faktach - opisywałem to już - a Twoje to powtarzana przez Ciebie bezpodstawna mantra.

Cytuj:
Reformacja to fakt, a nie mantra. :D
Nie przekręcaj, pisałem o Twojej mantrze, a nie o reformacji. Takie gierki skłaniają mnie do traktowania Cię jako nieuczciwego dyskutanta.

Cytuj:
Barney napisał(a):
Ten, z którego korzystali apostołowie. Przytłaczająca większość cytowań ST w NT jest właśnie z Septuaquinty.

I to ma dowodzić, że apokryfy są natchnione? :mrgreen:
To dowodzi z jakiego kanonu korzystali Apostołowie.

Cytuj:
Barney napisał(a):
Krótko mówiąc:
Kosciół spisał Nowy Testament

Zgoda.
Barney napisał(a):
Kościół zdefiniował zawartość Pisma (według powierzonych sobie uprawnień)

Błąd. Kościół rozpoznał księgi posiadające Boży autorytet. Żadnych uprawnień nie posiadał - był podległy Duchowi św.
Właśnie na tym polegają Jego uprawnienia. To co na ziemi, to w niebie - bo Kościół jest nieomylny i jest filarem i podporą prawdy.
Gdyby Bóg Kościoła do tego nie namaścił, nie mógły w Jego imieniu określić (czy "rozpoznać" - nie bawmy się w słówka) tego zagadnienia.
Cytuj:
Barney napisał(a):
15 wieków później pewna grupa rozłamowców stwierdziła, że niektóre księgi nie pasują jej do wymyślonej własnie doktryny, więc je usunęła

Reformacja przywróciła pierwotny porządek w ilości natchnionych pism.
Nigdy nie było kanonu chrześcijańskiego z podobnym "porządkiem". Dokładnie wiadomo dlaczego reformacja wyrzuciła te księgi i dlaczego usiłowała wyrzucić 7 dalszych.
Cytuj:
Barney napisał(a):
Jesli zaprzeczacie, to mam pytanie które właściwie skończy temat: jakie księgi uznawano za kanoniczne na przykład 100 lat przed Reformacją?

Odpowiedź masz w działaniach Reformacji.
Bzdura. 100 lat przed Reformacją nie było Reformacji.
Potrafisz odpowiedzieć na pytanie: jakie księgi uznawano za kanoniczne na przykład 100 lat przed Reformacją? czy nie, krętaczu?

Cytuj:
I to wszystko z mojej strony w tym temacie.
To niewiele...

Refleksja ogólna: po Twoich wypowiedziach niestety widać (po raz kolejny) nieuczciwość. Przekręcasz teksty, znaczenia itd (jak choćby zmiana znaczenia mojej wypowiedzi o Twojej mantrze na to, iż rzekomo mówiłem "mantra" na reformację). Idziesz w zaparte, mimo że nie potrafisz podać z Katechizmu tekstu o rzekomej fizycznej przemianie itd.
Otóż to jest nieuczciwe i trochę się dziwię, że posuwasz się do podobnych rzeczy w dyskusji, w której ponoć chodzi Ci o prawdę. Takie postępowanie zaprzecza Twoim deklaracjom.
Nie pojmuję po co w ogóle dyskutujesz, skoro nie chcesz dociec prawdy?

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


So maja 04, 2019 4:31 am
Zobacz profil WWW
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): Śr gru 13, 2017 6:00 am
Posty: 287
Płeć: mężczyzna
wyznanie: nie chcę podawać
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Sajmon napisał(a):
I co w związku z tym? Rozmawiamy o Tradycji czyli nauczaniu ustnym Apostołów a nie o Piśmie, nauczaniu spisanym.To, że dana nauka Kościoła katolickiego nie występuje explicite w Piśmie świętym, nie jest żadnym argumentem, gdyż Apostołowie nie zapisali wszystkich swoich nauk w Piśmie świętym.Część swoich nauk spisali, natomiast inne przekazali drogą Tradycji, ustnie, dlatego też nakazują trzymać się zarówno tej nauki spisanej, jak i tej przekazanej ustnie, a nie tylko tej, którą spisali (2 Tes 2,15)
Czyli nauki które wymieniłem, a które Paweł miał na myśli (pisząc list do Tesaloniczan i do Koryntian) to są te same treści które Kościół ogłosił jako dogmaty, tak?


So maja 04, 2019 6:01 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Pn maja 25, 2009 4:55 pm
Posty: 13840
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Maxik napisał(a):
Sajmon napisał(a):
I co w związku z tym? Rozmawiamy o Tradycji czyli nauczaniu ustnym Apostołów a nie o Piśmie, nauczaniu spisanym.To, że dana nauka Kościoła katolickiego nie występuje explicite w Piśmie świętym, nie jest żadnym argumentem, gdyż Apostołowie nie zapisali wszystkich swoich nauk w Piśmie świętym.Część swoich nauk spisali, natomiast inne przekazali drogą Tradycji, ustnie, dlatego też nakazują trzymać się zarówno tej nauki spisanej, jak i tej przekazanej ustnie, a nie tylko tej, którą spisali (2 Tes 2,15)
Czyli nauki które wymieniłem, a które Paweł miał na myśli (pisząc list do Tesaloniczan i do Koryntian) to są te same treści które Kościół ogłosił jako dogmaty, tak?
Tak.
Oczywiście, niekoniecznie istniały w postaci tak rozwiniętej jak dziś - podobnie jak inne nauki chrześcijańskie (np. nauka o Trójcy Świętej istniała w zarodku), ale były.
W ogóle dogmat to coś, co ogłasza się nie wówczas, gdy Kościół się o czymś "dowiaduje" - tylko wówczas, gdy dotychczas praktycznie niekwestionowana nauka chrześcijańska nagle zostaje przez jakąś większą grupę zakwestionowana - wówczas Kościół rozeznaje i wydaje orzeczenie - czasem dogmat.

Dlatego orzeczenia dogmatyczne (i w ogóle nauka zdefiniowana) paradoksalnie rozwija się pod wpływem herezji - jako reakcja na nie.
Już św.Augustyn pisał:
"Wiele rzeczy ukry­wało się w Piśmie św., ale kiedy wyrzucono heretyków i ci swymi rozprawami wzburzyli Kościół Boży, objawiło się, co było odkryte i zrozumiano wolę Bożą. Wśród ludu Bożego ukrywało się wielu takich, którzy mogli byli jak najlepiej znać Pismo św. i je wykładać, a którzy nie podawali rozwiązania trudności, bo nie było oszczerców. Czyż bowiem dokładnie wykładano naukę o Trójcy Świętej, nim szczekać zaczęli Arianie? Czyż mówiono po­prawnie o pokucie, nim się Nowacjanie zaczęli sprzeciwiać? Po­dobnież nie rozprawiano dokładnie o chrzcie św., póki nie zaczęli się sprzeciwiać z zewnątrz się znajdujący rebaptyzanci, ani też o jedności Chrystusa nie mówiono poprawnie, aż kiedy dopiero rozdwojenie dawać się poczęło we znaki chorym braciom"


Tak było też na Soborze Trydenckim w sprawie kanonu Pisma - Kościół zatwierdził i zdogmatyzował istniejący kanon.

_________________
Obrazek
Więcej informacji tu http://www.analizy.biz/ksiazkiapologetyczne


So maja 04, 2019 12:47 pm
Zobacz profil WWW
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lip 28, 2015 7:34 pm
Posty: 2811
Płeć: mężczyzna
wyznanie: chrześcijanin, inne (trynitarny i biblijny)
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Barney napisał(a):
Nadal oczekuję. Nie przytoczyłeś. Miałeś przytoczyć teksty, które ponoć mówią o fizycznej przemianie. Takich testów nie przytoczyłeś, bo takiej nauki nie ma.

Barney nie osłabiaj mnie. Jeśli tego nie widzisz to Twoja sprawa. Przytoczę Ci tak dla porządku numery paragrafów z Katechizmu i tyle z moje strony.
Skoro Ty twierdzisz, ze nie ma takiej nauki to wyrażasz twierdzenia protestanckie - gratuluję. :brawo:
Chociaż uważam, że to Twoja ściema, bo chcesz ratować swoją reputację po walnięciu głupstwa. :D
Katechizm: 1333, 1374, 1376, 1413 - zrób z tym co chcesz.

I dla przykładu anatemy:
Kan. 1. Jeśli ktoś przeczy temu, że w Najśw. Sakramencie Eucharystii zawarte są prawdziwie, rzeczywiście i substancjalnie ciało i krew wraz z duszą i Bóstwem Pana naszego Jezusa Chrystusa, a więc cały Chrystus, i twierdzi, że tam jest tylko jako w znaku, obrazie lub poprzez swoją moc – niech będzie wyłączony ze społeczności wiernych.

Kan. 2. Jeśli ktoś twierdzi, że w Najświętszym Sakramencie Eucharystii pozostaje substancja chleba i wina razem z ciałem i krwią Pana naszego Jezusa Chrystusa, a [więc] przeczy tej przedziwnej i osobliwej przemianie całej substancji chleba w ciało i całej substancji wina w krew, przy zachowaniu jedynie postaci chleba i wina, którą to przemianę katolicki Kościół najwłaściwiej nazywa przeistoczeniem - niech będzie wyklęty.

Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystusniech będzie wyklęty

Aleś się zakiwał katoliku. ;)
Barney napisał(a):
Refleksja ogólna: po Twoich wypowiedziach niestety widać (po raz kolejny) nieuczciwość. Przekręcasz teksty, znaczenia itd (jak choćby zmiana znaczenia mojej wypowiedzi o Twojej mantrze na to, iż rzekomo mówiłem "mantra" na reformację). Idziesz w zaparte, mimo że nie potrafisz podać z Katechizmu tekstu o rzekomej fizycznej przemianie itd.
Otóż to jest nieuczciwe i trochę się dziwię, że posuwasz się do podobnych rzeczy w dyskusji, w której ponoć chodzi Ci o prawdę. Takie postępowanie zaprzecza Twoim deklaracjom.
Nie pojmuję po co w ogóle dyskutujesz, skoro nie chcesz dociec prawdy?

Moja będzie krótsza.
Mógłbym napisać podobnie na Twój temat, ale ograniczę się do biblijnego stwierdzenia [Mt.7.2]: Albowiem jakim sądem sądzicie, takim was osądzą, i jaką miarą mierzycie, taką i wam odmierzą.


So maja 04, 2019 4:05 pm
Zobacz profil
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Pomogę Ci bo widzę że nawet prostych rzeczy nie rozumiesz

Mowa o REALNY a nie fizycznym ciele. A to elementarna różnica. Kolejny raz pokazałeś tylko to że nie wiesz o czym piszesz. Wciąż czekam aż jakiś protestant wskaże mi cytat z Biblii który naucza SS. może to być nawet na forach z mojej sygnatury


So maja 04, 2019 4:19 pm
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 16434
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik w pełnej łączności z papieżem
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Rozważania biblijne (wydzielony)
Quinque napisał(a):
który naucza SS

Nie wiem jak innym, ale dla mnie "SS" to oznaczenie pewnej nazistowskiej organizacji, a nie skrót od "sola scriptura".

_________________
"W Tobie Panie zaufałem, nie zawstydzę się na wieki."


So maja 04, 2019 4:48 pm
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 412 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL