Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Śr kwi 21, 2021 10:33 am



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 29  Następna strona
 Obraz Boga - chrześcijaństwo 
Autor Wiadomość
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11149
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Eli napisał(a):
Zatem, mimo iż Jezus jest boskiej natury to nie jest jednocześnie ani Bogiem Najwyższym, ani nawet Bogu równy.
Eli...czy natura boska Słowa jest naturą boską Najwyższego czy naturą boską innego pochodzenia ?

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


Cz paź 08, 2020 8:20 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Cz cze 21, 2012 4:15 pm
Posty: 6017
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
@Eli

Zrobiłem Ci wyciąg z Apokalipsy św. Jana.

Ap 1

8 Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg,
Który jest, Który był i Który przychodzi,
Wszechmogący
.


Ap 21

5 I rzekł Zasiadający na tronie:
«Oto czynię wszystko nowe».
I mówi:
«Napisz:
Słowa te wiarygodne są i prawdziwe».
6 I rzekł mi:
«Stało się.
Jam Alfa i Omega,
Początek i Koniec
.



Ap 22

12 Oto przyjdę niebawem,
a moja zapłata jest ze mną,
by tak każdemu odpłacić, jaka jest jego praca.
13 Jam Alfa i Omega,
Pierwszy i Ostatni,
Początek i Koniec.

(...)
16 Ja, Jezus, posłałem mojego anioła,
by wam zaświadczyć o tym, co dotyczy Kościołów.
Jam jest Odrośl i Potomstwo Dawida,
Gwiazda świecąca, poranna»



Jam Alfa i Omega, Początek i Koniec. Tak się tu przedstawiają i sam Bóg Ojciec, jak i Jezus - Jego Syn. Zauważ - Początkiem i Końcem może być tylko Bóg, bo On stworzył świat i On go zakończy.

Ojciec i Syn i ten sam tytuł: Alfa i Omega, Początek i Koniec.

_________________
"Bo myśli moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana." Iz 55


So paź 10, 2020 11:03 am
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 446
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
PeterW napisał(a):
robertson napisał(a):
Wiesz zapewne, że wersety z Jana 1:-1-3 same w sobie nie stanowią dowodu za równym traktowaniem [Logosu] z [Theos], wymienionych dwóch osób w tych wersetach.


Nie, nie wiem. Wiem natomiast co mnie uczy mój Kościół - jak to odczytywać, dlatego że to nauczanie ma ciągłość od autorów Pisma Św. do teraz. Ty i Twoi kompani usiłujecie na nowo odczytać coś co zostało napisane przed 2 tys lat, kompletnie ignorując pierwotne założenia, tylko wymyślając je od nowa, czego owocem jest wpieranie że to co napisane, to nie napisane, a autor miał całkiem co innego na myśli niż to co napisał.
Daruj sobie te głodne kawałki.

Tak to może każdy. Według mnie...wiem, jak to należy odczytać, bo tak mnie uczy...Mnie nauczono, tak, innego inaczej, ciebie jeszcze inaczej.Nie przypisuj sobie znajomość "pierwotnego założenia". I już dawno udowadniam, że piszę w swoim imieniu, i po własnych przemyśleniach. I teraz to:"czego owocem jest wspieranie, że autor miał całkiem innego na myśli niż to co napisał".
Nigdy ktoś, kto jedną osobę obok siebie określa theos z rodzajnikem i bez, nie ma planu przedstawienia ich na jednym poziomie. Gdyby tak było, użyłby rodzajnika w obu przypadkach. Pominiecie jednego z nich, przy jednej osobie, miało na celu zaznaczenie istnienia pomiędzy nimi różnicy, przy istnieniu pewnych podobieństw. O tym pisał W.Barclay. rozumiem, że powymyślał.


So paź 10, 2020 2:18 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt wrz 25, 2018 9:59 am
Posty: 1031
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Nie przypisuj sobie znajomość "pierwotnego założenia". I już dawno udowadniam, że piszę w swoim imieniu, i po własnych przemyśleniach.

Do przekazu Ewangelii zostali wybrani apostołowie i ustanowiona sukcesja. Jezus powołał Apostołów jako funkcję. Dlatego Apostołowie po śmierci Judasza, od razu szukali kogoś na jego zastępstwo. Właśnie z powodu sukcesji, tzn, że mieli przekonanie o konieczności zastępowania siebie, swoimi następcami. I to następstwo trwa w Kościele do dziś.
Jest coś takiego, jak powszechne apostolstwo świeckich, jest i zawsze było. Nie oznacza to jednak ominięcia sukcesji apostolskiej i samodzielnej interpretacji Pisma.


So paź 10, 2020 2:57 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11149
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Nigdy ktoś, kto jedną osobę obok siebie określa theos z rodzajnikem i bez, nie ma planu przedstawienia ich na jednym poziomie. Gdyby tak było, użyłby rodzajnika w obu przypadkach. Pominiecie jednego z nich, przy jednej osobie, miało na celu zaznaczenie istnienia pomiędzy nimi różnicy, przy istnieniu pewnych podobieństw.
O jakiej różnicy mówisz(myślisz) robertson pisząc, że pominięcie tego rodzajnika przed słowem theos ma na celu zaznaczenie jej istnienia ?

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


So paź 10, 2020 3:30 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt maja 06, 2011 2:22 pm
Posty: 15014
Płeć: kobieta
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Cytuj:
O tym pisał W.Barclay. rozumiem, że powymyślał.

On wyznawał kalwinizm, czyli to protestantyzm z innym obrazem Boga. Trójca jest inaczej definiowana niż w katolicyzmie. Znów próbujesz przemycić coś obcego katolicyzmowi i wmówić, że to teologia katolicka? W kaliwizmie nie ma mowy ani o wolności człowieka ani marzeniu, że cokolwiek można samemu. Człowiekiem kieruje przeznaczenie.
Sami byli śJ nas uczulają, że taką macie metodologię w ewangleizowaniu. I tym śmiesz pisać, że to twoje przemyślenia?
Poza tym ten człowiek specjalizował się w popularyzowaniu Biblii i podawaniu jej w sposób przystepny, zrozumiały dla laika a nie studiach dogłębnych sięgających źródeł. Kluczem odczytu NT było wyznanie.


So paź 10, 2020 3:50 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 19674
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
Nigdy ktoś, kto jedną osobę obok siebie określa theos z rodzajnikem i bez, nie ma planu przedstawienia ich na jednym poziomie. Gdyby tak było, użyłby rodzajnika w obu przypadkach. Pominiecie jednego z nich, przy jednej osobie, miało na celu zaznaczenie istnienia pomiędzy nimi różnicy, przy istnieniu pewnych podobieństw.
O jakiej różnicy mówisz(myślisz) robertson pisząc, że pominięcie tego rodzajnika przed słowem theos ma na celu zaznaczenie jej istnienia ?

Kombinuje jak koń pod górę nad tym, co jest w J 1,1-3 w nadziei, że rozmówcy nie zorientują się, że nie można z tego fragmentu wyciągać wniosków, iż św. Jan chciał rozróżnić Bóstwo Chrystusa i Bóstwo Boga Ojca używając względem nich słowa "theos" odpowiednio bez rodzajnika i z rodzajnikiem, ponieważ w innych fragmentach tekstu Ewangelii mamy sytuacje dokładnie odwrotne. :D


So paź 10, 2020 6:03 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11149
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Yarpen Zirgin napisał(a):
sahcim napisał(a):
robertson napisał(a):
Nigdy ktoś, kto jedną osobę obok siebie określa theos z rodzajnikem i bez, nie ma planu przedstawienia ich na jednym poziomie. Gdyby tak było, użyłby rodzajnika w obu przypadkach. Pominiecie jednego z nich, przy jednej osobie, miało na celu zaznaczenie istnienia pomiędzy nimi różnicy, przy istnieniu pewnych podobieństw.
O jakiej różnicy mówisz(myślisz) robertson pisząc, że pominięcie tego rodzajnika przed słowem theos ma na celu zaznaczenie jej istnienia ?

Kombinuje jak koń pod górę nad tym, co jest w J 1,1-3 w nadziei, że rozmówcy nie zorientują się, że nie można z tego fragmentu wyciągać wniosków, iż św. Jan chciał rozróżnić Bóstwo Chrystusa i Bóstwo Boga Ojca używając względem nich słowa "theos" odpowiednio bez rodzajnika i z rodzajnikiem, ponieważ w innych fragmentach tekstu Ewangelii mamy sytuacje dokładnie odwrotne. :D
Kombinuje, to jak dla mnie delikatnie powiedziane...
Robertson z premedytacją próbuje przypisać Ap.Janowi stawianie boskości Jezusa na jakimś innym(niższym) poziomie pomimo iż doskonale wie, że dla Ap.Jana Chrystus Jezus jest Panem i Bogiem (ho kurios mou kai ho theos mou)

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


So paź 10, 2020 7:54 pm
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 446
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Ja znam wypowiedz niewiernego apostoła, który po "obmacaniu" zmartwychwstałego, powiedział co powiedział. Najpierw nie wierzy, potem wyznaje:ho kyrios mu kai ho theos mu. Wyznanie człowieka. To jednak nie zmienia prawdy odnośnie ukazania różnicy pomiędzy:słowem, a theos w 1:1. I tak, gdyby autor tych słów, nie zamierzał ukazać różnicy pomiędzy nimi, nie nazywałby jednego ho theos, drugiego theos. Nic nie zmieni prawdy, że istnieje różnica pomiędzy theos, a ho theos. Uważasz, że nie ma, czy, że jest? Twierdzisz, że samo theos oznacza to samo co [ho theos], czy nie? Nawet prof. nauk teologicznych ks. Stanisław Mędala CM w swoim komentarzu do tej ewangelii tom. I str.259, nie występując przeciw waszym naukom, w przypadku stwierdzenia, o [Słowie] , że i ono było theos, przyznał, że gramatyka i składnia tj.słowo theos bez rodzajnika funkcjonuje jako orzeczenie. A to oznacza, jako czynność podmiotu i jest umieszczony przed czasownikiem był[logos]. I jeśli nawet ma to wskazywać na posiadanie przez nich tej samej natury,"ale nie są całkowicie identyczni", gdy słowo jest w relacji do ho theos jako osoba. I oznacza to, że [logos]samo w sobie nie jest theos, lecz wyrażeniem jego woli w stworzeniu i podtrzymaniu świata. Ja przypominam tylko to, że w przypadku wypowiedzi z pierwszego wer. tej ewangelii, powstało zaznaczenie, jest różnica pomiędzy logosem, który przebywa u ho theos, a nim samym nazwanym theos, niemniej bez rodzajnika. I rozumiem, że w podanej przez ciebie wypowiedzi, jest nazwany theos jako ho theos.
Przy czym sam rodzajnik przy theos sam w sobie nie przesądza o wszystkim. Niemniej w przypadku pierwszego zdania z tej ewangelii, pojawiło się rozróżnienie pomiędzy jednym, a drugim poprzez zastosowanie do jednego rodzajnika, drugiego nie. Rozumiem, że Jana 20:28 w przypadku wyznania niewiernego, mamy kyrios ku kai h o theos mu. Tylko, że w przypadku szatana w 2 Kor.4:4 mamy:en hois h o theos tu aionos tutu etyflosen ta noemata tzn:w których h o theos, tzn. [theos z rodzajnikem] oślepił umysły. W wyznaniu niewiernego apostoła sam [zmartwychwstały] został nazwany ho theos. W tym wersecie jako ho theos został nazwany również sam szatan. Został nazwany ho theos, jak w podanym przez ciebie wersecie zmartwychwstały. I nie ma w w wer.1 mowy i identyczności logosu z ho theos poprzez świadome nazwanie go theos. I co istotne w wer. 5 i 6 z 2 Kor.4:4, gdzie sam szatan jest nazwany:ho thoes, czytamy, że oślepia umysły niewierzących, żeby nie dostrzegli światła ewangelii, czego?chwały pomazańca, który jest czym?eikon tu theou, tzn o b r a z em theos. My sami, jego niewolnikami. I nie ma wątpliwości, że mamy sposobność poznania chwały samego theo poprze "oblicze" jego syna.wer.6 Tak to syn, daje nam sposobność poznania chwały swego ojca, poprzez swoje oblicze. I tam, gdzie szatan nazwany jest ho theos, sam [syn] został nazwany obrazem ojca.


N paź 11, 2020 5:56 pm
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła

Dołączył(a): Cz kwi 08, 2010 2:54 pm
Posty: 11149
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Ja znam wypowiedz niewiernego apostoła, który po "obmacaniu" zmartwychwstałego, powiedział co powiedział. Najpierw nie wierzy, potem wyznaje:ho kyrios mu kai ho theos mu.
Nie znasz wypowiedzi ap.Tomasza gdyż ten wypowiadał się po aramejsku i to nie on zastosował w mowie rodzajniki "ho" przed theos i kyrios. To ap. Jan je tam zastosował zgodnie ze swoim zrozumieniem wypowiedzi ap.Tomasza...
Cytuj:
To jednak nie zmienia prawdy odnośnie ukazania różnicy pomiędzy:słowem, a theos w 1:1.
No więc czekam w dalszym ciągu na twoją opinię czego dotyczy ta różnica skoro wiesz, że ten sam autor używa tego rodzajnika także wobec II osoby boskiej - Syna...
Cytuj:
I tak, gdyby autor tych słów, nie zamierzał ukazać różnicy pomiędzy nimi, nie nazywałby jednego ho theos, drugiego theos. Nic nie zmieni prawdy, że istnieje różnica pomiędzy theos, a ho theos.
No więc wykaż na czym polega ta różnica jeśli ten sam autor rodzajnik ho używa także wobec osoby Syna, a w innych miejscach Biblii rodzajnik ten użyty jest także wobec bożków pogańskich i szatana...

_________________
Postaw, Panie, straż moim ustom
i wartę przy bramie warg moich!
Mojego serca nie skłaniaj do złego słowa...


N paź 11, 2020 9:27 pm
Zobacz profil
Czuwa nad wszystkim
Czuwa nad wszystkim

Dołączył(a): Cz cze 21, 2012 4:15 pm
Posty: 6017
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
I jeśli nawet ma to wskazywać na posiadanie przez nich tej samej natury,"ale nie są całkowicie identyczni", gdy słowo jest w relacji do ho theos jako osoba.


A kto mówi że są "całkowicie identyczni"? To są DWIE Osoby, a nie jedna Osoba. Za to Obie te Osoby (plus Duch Św.) są JEDNYM Bogiem.

_________________
"Bo myśli moje nie są myślami waszymi, ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana." Iz 55


Pn paź 12, 2020 9:17 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 19674
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Nic nie zmieni prawdy, że istnieje różnica pomiędzy theos, a ho theos. Uważasz, że nie ma, czy, że jest?

Św. Jan Ewangelista uważał, że nie ma i używał tych określeń zamiennie zarówno wobec Boga Ojca, jak i Syna Bożego.
Nie przeskoczysz, świadku Jehowy.


Pn paź 12, 2020 9:37 am
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 446
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Najpierw jedno i jak dla mnie ważne, czy uważasz, że nie istnieje różnica pomiędzy theos, a [ h o theos]? Czy jest to zasada gramatyczna w języku greckim, i czy przy występowaniu rodzajnika przed theos, coś oznacza, czy nic? Jeżeli w istocie wszystko zostało wypowiedziane po aramejsku, a mamy tylko greckie treści ewangelii itp. To wszystko jest tłumaczeniem, niekoniecznie idealnym. To znaczy, pewne jest, że nie ma idealnych tłumaczeń. W istocie mamy tylko przekaz grecki, i na nim się opieramy. Rodzajnik według mojej wiedzy, to pierwotnie zaimek wskazujący, czyli taki, który sam w sobie wskazuje na coś, czy kogoś.
I jak wiemy w grece z zasady nie jest tłumaczony. W przypadku Jana 1:1 w odniesieniu do logosu, mamy theos. W przypadku[w domyśle Ojca], mamy ho [ten] theos. Przy czym przed samym logos, również mamy gr.rodzajnik. W przypadku 1:1 to przy [Ojcu] mamy rodzajnik, logosu, już nie, gdy jest nazwany theos. Pewne jest, że sam w sobie rodzajnik nie zawsze decyduje, czy gr. theos napiszemy z dużej , czy małej litery. I tak w podanym przeze mnie 2 Kor.4:4 o szatanie czytamy, jako ho theos. To jest [tym theos], w wer. 6 samym theos czytamy również ho theos. W grece mamy dwa identyczne określenia, jedno theos oddaje się przez wielką, drugie małą literą.dosł. pierwsze w tym przypadku małą, drugie dużą. W grece mamy identyczne określenie. I na pewno nie język grecki i jego zasady o tym decydują. Tak naprawdę decyduje o tym charakter zdania w jakim występuje podmiot. Przy czym niektóre tłum. pisząc o theos tego systemu rzeczy, oddają to z dużej litery. Np.Bw. Przy czym w samym 1 rodz. w wer.6. i 12 i 13 i 18 jest mowa o theos bez rodzajnika, ponieważ jednak oczywistym jest, że idzie o [Jedynego] tłumaczymy to dużą literą. Tam gdzie jednak mamy do czynienia z dwoma różnymi podmiotami w tekście greckim nazwanych theos, jak np. wJana 1:1, czy 2 Kor.4:4 i 6. Tylko jeden z dwóch okr. theos to prawdziwy theos[najwyższy]. W przypadku, gdyby wymienionym theos, autorowi zależało na nadaniu o b u charakteru o s o b o w e g o, przy obu zastosowałby rodzajnik. Jak sam jednak napisałeś, w przypadku podanego przez ciebie miejscu: "zastosował zgodnie ze swoim rozumieniem". I uczynił rozróżnienie przy jednym theos, dając rodzajnik, przy drugim nie. I gdyby chciał, żeby logos był utożsamiany z theos, u którego [przebywa], to zastosowałby rodzajnik. Ponieważ jednak ominął rodzajnik, ominął nadaniu logosowi charakteru podmiotu określonego, tj. "zastosował zgodnie ze swoim zrozumieniem", taka konstrukcję zdania, gdzie rzeczownik theos występuje w trybie orzekającym przed czasownikiem, niemniej bez rodzajnika. A tym samym, i przez to, przybiera charakter w sensie opisowym, tzn. znaczenie przymiotnika, więcej niż rzeczownika ściśle określonego, poprzez pominiecie rodzajnika. Pisał o tym m.in cytowany przeze mnie W.Barclay. Tak to autor "zastosował zgodnie ze swoim zrozumieniem" określoną konstrukcję zdania. Ja nie mam wątpliwości, że sam rodzajnik o niczym nie przesądza. Ze znanych jednak sobie powodów, autor, tych słów, dwie osoby nazywa theos. Tylko przy jednej jednak zastosował rodzajnik, przy drugiej, już nie. Gdyby nie chciał zaznaczyć ich odmienności, różności, obu przypisałby charakter osobowy. W przypadku logosu świadomie ominął rodzajnik, przez co zrezygnował z nadania logosowi tożsamości, czy osobowości, i pomijając rodzajnik wskazał na charakter, czy cechę logosu. I to :"zastosował zgodnie ze swoim rozumieniem"


Wt paź 13, 2020 11:50 am
Zobacz profil
Niesamowity Gaduła
Niesamowity Gaduła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 14, 2010 12:50 pm
Posty: 19674
Lokalizacja: Rzeczpostpolita Polska
Płeć: mężczyzna
wyznanie: katolik
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
robertson napisał(a):
Najpierw jedno i jak dla mnie ważne, czy uważasz, że nie istnieje różnica pomiędzy theos, a [ h o theos]?

Nie zmieniaj tematu, tylko zajmij się faktem, że św. Jan Ewangelista nie wprowadzał rozróżnienia między "theos" i "ho theos" używając obu określeń zamiennie zarówno wobec Boga Ojca, jak i Syna Bożego.


Wt paź 13, 2020 11:53 am
Zobacz profil
Dyskutant
Dyskutant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sty 11, 2020 7:29 pm
Posty: 446
Płeć: mężczyzna
wyznanie: wierzę w Jezusa ale nie uznaję Trójcy i/lub Biblii
Post Re: Obraz Boga - chrześcijaństwo
Yarpen Zirgin napisał(a):
robertson napisał(a):
Najpierw jedno i jak dla mnie ważne, czy uważasz, że nie istnieje różnica pomiędzy theos, a [ h o theos]?

Nie zmieniaj tematu, tylko zajmij się faktem, że św. Jan Ewangelista nie wprowadzał rozróżnienia między "theos" i "ho theos" używając obu określeń zamiennie zarówno wobec Boga Ojca, jak i Syna Bożego.


Przykro mi, niemniej udzieliłem odpowiedzi nie tobie, i nie z tobą zamierzam rozmawiać, ponieważ, nie jest to możliwe. Poczekam na odpowiedź. rozmówcy, do, którego napisałem, i któremu staram się odpowiedzieć, na stawiane zarzuty. Przy czym w treści odpowiedzi, jest pośrednio odpowiedź na pytanie.


Wt paź 13, 2020 12:03 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 29  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Anawim i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL